شرکت کانادایی Knectek Labs، نوعی سطل زباله خودکار ابداع کرده که می‌تواند در خود را بدون نیاز به لمس شدن توسط کاربر باز کند و پس از پر شدن کیسه زباله، آن را به صورت بسته‌بندی شده به کاربر تحویل دهد. سطل زباله Townew با بهره مندی از سنسورهای فروسرخ توانایی تشخیص حرکت تا فاصله 35 سانتی متری را داشته و کیسه ها را به کمک فناوری ترموپلاستیک برش زده و بسته بندی می کند. سازنده می گوید باتری 2 هزار میلی آمپر ساعتی این محصول پس از 10 ساعت شارژ، تا یک ماه جوابگو خواهد بود.

این سطل زباله رباتیک، به یک بخش تعویض مجهز است که مواد قابل بازیافت کافی را برای ارائه ۲۵ کیسه زباله دارد. طراحی سطل به گونه‌ای است که بدون نیاز به لمس شدن با دست، باز می‌شود. هنگامی که سطل پر می‌شود، کاربر می‌تواند کیسه زباله را با فشار دان دکمه‌ای که روی سطل قرار دارد، تحویل بگیرد. پس از بسته شدن در سطل، کیسه بعد به صورت خودکار آماده می‌شود. اگر در سطل به خاطر پر شدن بسته نشود، سطل به صورت خودکار، قسمت بالای کیسه را بالا می‌برد تا آن را بسته‌بندی کند.

ظرفیت این سطل تنها 15.5 لیتر است که در مقایسه با استانداردهای آشپزخانه خانوارهای آمریکایی، کم به نظر می رسد. کیسه زباله های آن نیز کاملاً دوستدار محیط زیست نبوده و کاربر باید ماهانه قسمت پلاستیکی Refill Ring را دور بیندازد. این قسمت در دو نوع 100 درصد بازیافتی و زیست تخریب پذیر قابل سفارش است.

ابداع سطل زباله تاونیو، در سال ۲۰۱۸ و روی پلتفرم شرکت‌های شیائومی و JD صورت گرفت. این محصول اکنون پس از موفقیت در سایت Indiegogo، در آمریکای شمالی و اروپا به بازار عرضه می‌شود. امکان خرید این محصول، با قیمت ۹۹.۹۵ دلار و به صورت مستقیم از سایت سازنده آن و همچنین سایت آمازون وجود دارد. قسمت تعویضی Ring Refill نیز که به طور تقریبی تا 30 روز جوابگو خواهد بود، به قیمت 17.95 دلار برای پک 3 تایی قابل بازیافت و 26.95 دلار برای پک 3 تایی زیست تخریب پذیر قابل سفارش است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *