شرکت Riot Games اعلام کرد که برای اجرای بازی چندنفره شوتر Valorant روی ویندوز 11 به TPM 2.0 و Secure Boot نیاز دارد، چراکه این دو ویژگی به نرم افزاری امنیتی بازی Vanguard Anti-Chea خود گنجانده است.

این خبر توسط AntiCheatPD در توییتر تأیید شد که تصاویری از سیستم کاربران را که قادر به اجرای بازی در ویندوز 11 نبودند، ارسال کرده بود. پیغام خطای زیر در سیستم هایی مانند “پشتیبانی نشده” که یک یا هر دو پیکربندی را در رایانه شخصی خود فعال ندارند ظاهر می شود:

این به معنای نصب اجباری ویندوز 11 بر روی رایانه های شخصی پشتیبانی نشده است و همچنین به این معنی است که شما قادر نخواهید بود بازی های خاصی را که الزامات لازم برای امنیت ضد تقلب را مانند Valorant انجام می دهد، اجرا کنید. این می تواند برای کاربران از نظر امنیت مبهم باشد زیرا مایکروسافت نیز ظاهراً ممکن است به روزرسانی های امنیتی را برای ویندوز 11 در سیستم های پشتیبانی نشده ارائه ندهد.

از جنبه مثبت، دور زدن ممنوعیت های شناسه سخت افزاری (HWID) به دلیل این اجرا برای متقلبان واقعی در ویندوز 11 دشوار می شود. تاکنون، هیچ حرف رسمی از Riot Games در این مورد وجود ندارد. جالب است که ببینیم اوضاع در طول زمان چگونه پیش می رود و برای سایر بازی های ویندوز 11 که دارای تقلب های مشابه هستند، چه معنایی دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *