گوگل دو دستگاه سخت افزاری جدید را معرفی کرده که به طور خاص برای کار با گوگل میت و شبیه به سخت افزار گوگل طراحی شده اند. سری One Desk 27 و Series One Board 65 هر دو توسط Avocor ساخته شده اند، اما بخشی از برنامه Series One هستند که در آن گوگل به طور خاص از دستگاه هایی که به صورت سفارشی برای Meet ساخته شده اند، تقدیر می کند.

آنها حتی دارای یک تراشه سفارشی Google Edge TPU علاوه بر استاندارد Core i5 اینتل هستند. همانطور که از نامش مشخص است، Series One Desk 27 یک صفحه نمایش 27 اینچی است که دارای بلندگوهای سفارشی، میکروفون، دوربین و تاچ اسکرین است. Desk 27 علاوه بر استفاده از آن به عنوان یک دستگاه ویدیوکنفرانس مستقل، می تواند به عنوان مانیتور لپ تاپ نیز مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه دارای یک پلاگ USB-C در پشت است و هنگامی که به آن متصل می شوید  لپ تاپ شما می تواند از آرایه AV خود برای تماس های ویدیویی و شارژ 45W USB-C PD نیز استفاده کند.

همه به نظر می رسد که رویای کار از خانه محقق شده است، اما اینها در واقع دستگاه هایی نیستند که برای مصرف کنندگان طراحی شده باشند. در عوض، گوگل تصور می کند که آنها در اتاق های کوچک کنفرانس روی دیوار نصب شده یا روی میزهای باز در یک دفتر قرار می گیرند. و مانند تقریباً همه سخت افزارهای متمرکز بر شرکت، حتی مدل 27 اینچی نیز با قیمت 1،999 دلار ارزان نیست.

بر خلاف اکثر سخت افزارهای متمرکز بر شرکت، Series One Desk 27 به نظر می رسد که از قطعه ای با زیبایی سخت افزاری اخیر گوگل استفاده می کند. منحنی ها نرم شده و نوار صوتی پایین با پارچه ای پوشانده شده  که در کنار Google Home Mini طبیعی بنظر می رسد. اگرچه از سیستم عامل کروم برای تقویت قابلیت های مستقل Google Meet خود استفاده می کند، اما Desk 27 نمی تواند به عنوان یک رایانه همه کاره سنتی استفاده شود. با این حال، در مقایسه با یک لپ تاپ معمولی، فناوری چشمگیری برای کنفرانس ویدیویی وجود دارد.

دوربین 5 مگاپیکسلی میدان دید 100 درجه فراهم کرده و می تواند برای بزرگنمایی سوژه ها زوم و حرکت کند و دارای شاتر حریم خصوصی است. هشت میکروفون وجود دارد که از TPU و هوش مصنوعی گوگل برای خلاص شدن از نویزهای محیط استفاده می کنند. صفحه نمایش خود یک صفحه لمسی است و همچنین می تواند با قلم موجود به عنوان یک تخته سفید استفاده شود. این صفحه نمایش رزولوشن 1440p و نسبت ابعاد 16 به 9 داشته که به صورت خودکار رنگ و روشنایی را برای شرایط نور محیط تنظیم می کند.

در کنار این سخت افزار و سایر اعلان های Google Workspace، این شرکت می گوید که با سیسکو مشارکت داشته و بدان معناست که سخت افزاری که برای Meet یا Webex طراحی شده، همکاری می کند. بنابراین Series One Desk 27 قادر به تماس با Webex است و سخت افزارهای خاص Webex باید بتوانند در Google Meet شماره گیری کنند. در مورد Zoom، هیچ چیزی برای اعلام کردن فراتر از آنچه در کنار درگاه اترنت دستگاه و خروجی HDMI دستگاه قرار دارد، وجود ندارد: آن پورت USB-C که میز Desk 27 را به یک مانیتور خارجی تبدیل می کند.

حتی با بلندگوها ، میکروفون ها و دوربین مخصوص ، برای مصرف کنندگان گران است. اما برای مشاغلی که Google Meet را در سراسر شرکت پذیرفته اند، شاید ارزش نگاه کردن را داشته باشد. Series One Desk 27 در اواخر امسال در دسترس خواهد بود، در حالی که نسخه بزرگتر Series One Board سال آینده عرضه می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *