موبایل و تبلت

معرفی تراشه مدیاتک Kompanio 900T برای تبلت ها و پی‌سی ها

مدیاتک از تراشه Kompanio 900T رونمایی کرد که یکی دیگر از اعضای جدید سری Kompanio برای پلتفرم‌های محاسباتی قابل حمل است. تبلت/پی‌سی مجهز به این تراشه به زودی در دسترس خواهند بود. با توجه به نیازهای روزافزون مصرف کنندگان برای عملکردها و تجربه تبلت/پی‌سی، مدیاتک سری پلتفرم های Kompanio را برای بازار تبلت/پی‌سی راه اندازی کرد.

مدیاتک پیش‌تر چیپست Kompanio 1300T را معرفی کرده بود که امسال می‌تواند در تبلت‌های پرچمدار سطح بالا استفاده شود و این محصولات را با ویژگی‌های رده بالای خود تقویت می‌کند. تراشه جدید 900T که به تازگی رونمایی شده است نیز تجربه‌ای با کارایی بالا را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

تراشهKompanio 900T  مدیاتک بر اساس آخرین فرایند ساخت پیشرفته 6 نانومتری تولید می‌شود و از معماری CPU هشت هسته‌ای استفاده می‌کند. این تراشه شامل دو هسته فوق العاده قدرتمند ARM Cortex-A78 و شش هسته با توان مصرفی کمتر ARM Cortex-A55  است. همچنین این چیپست به پردازنده گرافیکی Mali-G68 و پردازش هوش مصنوعی مجهز شده است.

تراشه کمپانیو900T  از حافظه اصلی نوع LPDDR5 و فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با وضوح تصویر 2K با نرخ تازه سازی 120 هرتز سازگار شود. علاوه بر این، در پلتفرم جدید همچنین مودم 5G ادغام شده است و از ماژول شبکه دوگانهSA/NSA ، شبکه کامل 5G در فرکانس زیر 6 گیگاهرتز، شبکه 5G دوگانه و خدمات VoNR و سایر فناوری‌های کلیدی شبکه نسل پنج پشتیبانی می‌کند.

این تراشه همچنین از اتصال وای‌فای 6 بی‌سیم با فناوری 2×2 MIMO و بلوتوث نسخه 5.2 پشتیبانی می‌کند. محتوای ویدئویی SDR را نیز می‌توان با استفاده از این چیپست به جلوه‌ای نزدیک به HDR، و HDR10 را به کیفیت +HDR10 ارتقا داد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا