درحالیکه نسخه جدید آفیس امروز در دسترس مشتریان تجاری قرار می گیرد، مایکروسافت همچنین وعده داد که آفیس 2021 را در تاریخ 5 اکتبر 2021 (13 مهر 1400) برای کاربران عمومی منتشر خواهد کرد. مایکروسافت همچنین کانال خدمات طولانی مدت Microsoft Office (LTSC) برای ویندوز و macOS را در دسترس عموم قرار داده است. برای افراد ناآگاه، این یک نسخه Office 2021 با تمرکز بر سازمان است که به مشتریان تجاری و دولتی با مجوز بالا ارائه می شود.

نسخه پشتیبانی طولانی مدت ویژه برای مشاغلی که فرآیندها و برنامه ها نمی توانند به صورت ماهانه تغییر کنند یا صنایع تحت نظارت مناسب است. این نسخه دارای انواع مختلف هوش مصنوعی و ویژگی های مجهز به سیستم ابری است که در Microsoft 365 یافت می شود و هیچ ویژگی جدیدی نیز دریافت نخواهد کرد. مایکروسافت متعهد خواهد بود که از Office LTSC به مدت پنج سال پشتیبانی کند و نسخه دائمی دیگری از آفیس را در آینده منتشر خواهد کرد.

از بین ویژگی‌های جدید آفیس LTSC که راهی آفیس 2021 هم می‌شوند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قابلیت Line Focusیک ویژگی شبیه «حالت خواندن» (Reading Mode) محسوب می‌شود که به کاهش حواس‌پرتی و خوانایی بهتر فایل‌های ورد کمک می‌کند.
  • عملکرد XLOOKUPبرای پیدا کردن موارد مختلف در جدول یا محدوده‌های قرار گرفته در ردیف‌های فایل‌های اکسل انجام وظیفه می‌کند.
  • پشتیبانی از آرایه‌ی پویا: توابع جدید اکسل که از آرایه‌های پویا استفاده می‌کنند.
  • حالت تاریک: تمام برنامه‌های آفیس حالا از حالت تاریک بهره می‌برند.

البته مایکروسافت همچنان استفاده از مایکروسافت 365 را برای کاربران عادی و کسب‌وکارها توصیه می‌کند. این شرکت مدتی قبل برای اولین بار خبر افزایش قیمت مایکروسافت 365 و آفیس 365 را اعلام کرد که از مارس 2022 اعمال می‌شود. مایکروسافت هنوز قیمت آفیس 2021 را اعلام نکرده اما در هر صورت در تاریخ 5 اکتبر در کنار ویندوز 11 منتشر می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *