نرم افزار و اینترنت

نسخه جدید گوگل کروم با ابزاری جهت رفع مشکل حافظه آن

گوگل ویژگی های بهینه سازی را منتشر کرده که برای بهبود عمر باتری و استفاده از حافظه در ماشین هایی که آخرین نسخه مرورگر وب دسکتاپ کروم خود را اجرا می کنند، طراحی شده است. حالت‌های جدید Energy Saver و Memory Saver برای اولین بار در دسامبر سال گذشته و همزمان با انتشار Chrome 108 معرفی شدند و اکنون طبق گزارش اندروید پلیس، این دو ابزار بهینه‌سازی در سطح جهانی روی نسخه 110 کروم در دسترس قرار گرفته است.

حالت Memory Saver حافظه اساساً تب های کروم را که در حال حاضر استفاده نمی‌شوند به تعویق می‌اندازد تا رم را برای کارهای فشرده‌تر آزاد کند و تجربه مرور روان‌تری ایجاد کند. با این حال، نگران نباشید، زیرا این تب های غیرفعال هنوز قابل مشاهده هستند و می‌توانند در هر زمانی دوباره بارگیری شوند تا از جایی که کار را متوقف کرده‌اید ادامه دهید. وب‌سایت‌های پراستفاده شما همچنین می‌توانند به‌عنوان معاف از”بهینه‌سازی حافظه” علامت‌گذاری شوند تا اطمینان حاصل شود که همیشه با حداکثر عملکرد ممکن کار می‌کنند.

حالت Energy Saver به طور مشابه هرگونه فعالیت غیرضروری وب سایت در پس زمینه، مانند جلوه های بصری مانند اسکرول صاف روی انیمیشن ها یا فیلم ها را محدود می کند. می‌توانید زمانی که باتری دستگاهی که کروم را اجرا می‌کند به 20 درصد کاهش می‌یابد یا از لحظه‌ای که از منبع برق جدا می‌کنید، آن را فعال کنید. با این حال، گوگل اشاره ای نکرده که این ویژگی چقدر ممکن است صرفه جویی کند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا