آموزش

نحوه فعال/غیرفعال کردن نرخ 120 هرتز ProMotion در آیفون 13 پرو و پرومکس

اپل نرخ تازه سازی سریع 120 هرتز (معروف به ProMotion) را به آیفون 13 پرو و پرو مکس خود اضافه کرده است، و این ویژگی باعث پیمایش بسیار روان تر می شود، به علاوه یک ویژگی دیگر را نیز متمایز می کند که مزایا را از آیفون های ارزان تر نشان می دهد.

اما ممکن است برای برخی از شما این سوال پیش آمده باشد: آیا می توانم روی آیفون ها 120 هرتز را خاموش کنم؟ دلیل آن این است که اگر از 120 هرتز زیاد استفاده می کنید، می تواند باتری را سریعتر از نرخ تازه سازی معمولی 60 هرتز تخلیه کند، اما جالب اینجاست که اپل می گوید به طور دینامیک میزان بازخوانی را در فواصل زمانی از 10 هرتز تا 120 هرتز تغییر می دهد، بنابراین ما واقعاً مطمئن نیستیم که خاموش کردن آن باعث افزایش قابل توجه باتری می شود.

به هر حال ، اگر می خواهید آن را امتحان کنید، پاسخ این است: بله، می توانید 120Hz ProMotion را در آیفون 13 پرو و پرو مکس فعال یا غیرفعال کنید. این گزینه “Limit Frame Rate” نام دارد و در تنظیمات یافت می شود. برای انجام اینکار، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

  • Settings را باز کنید.
  • به قسمت Accessibility بروید.
  • Motion را انتخاب کنید.
  • در پایین، ضامن “Limit Frame Rate” را خواهید دید. فقط کافی است آن را به سلیقه خود روشن یا خاموش کنید.

متناوبا، یک راه ساده تر برای دستیابی به همان گزینه این است که با کشیدن انگشت از صفحه اصلی صفحه پنل جستجو را نمایان می کنید و در منوی جستجو به سادگی “Limit Frame Rate” را تایپ کنید. پیوند مستقیم منو ظاهر می شو ، فقط روی آن ضربه بزنید و مستقیماً شما را به تاگل می رساند.

منبع
phonearena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا