گوشی‌های میان رده آنچنان قدرتمند شده‌اند که دیگر کمتر کسی می‌تواند ادعا کند که این دستگاه‌ها از عهده‌ی انجام کارهای او بر نمی‌آیند. بسیاری از این گوشی‌ها از تراشه‌های پرچمدار استفاده می‌کنند و تفاوت آن‌ها با پرچمداران بازار شاید به مواردی همچون استفاده از آخرین پردازنده‌ی پرچمدار، اندازه‌ی نمایشگر‌، بدنه‌ی باکیفیت‌تر و اندکی برنامه‌های نرم‌افزاری بهتر خلاصه شود. در این مطلب بهترین گوشی‌ در رنج 10 میلیونی با 20 درصد کمتر و بیشتر و گوشی تا 15 میلیون تومان را بررسی می‌کنیم.

می 10 تی شیائومی (XIAOMI MI 10T 5G)

اولین گوشی این فهرست به گوشی موبایل می 10 تی پرو شیائومی تعلق قرار می‌گیرد که قابلیت‌های بسیار بالایی را با کمترین قیمت ارائه می‌دهد. نمایشگر بزرگ 6.67 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 با محافظ گوریلا گلس ۵، نرخ نوسازی خارق‌العاده‌ی 144 هرتز با روشنایی 500 نیت که از HDR10+ پشتیبانی می‌کند، همین اول کار نشان می‌دهد که با دستگاهی شگفت‌انگیز و بسیار ارزشمند طرف هستیم.

پنل جلو و پشت این گوشی که شیشه‌ای هستند و با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شوند، با بدنه‌ی بسیاری از گوشی‌های پرچمدار هیچ تفاوتی ندارد. استفاده از تراشه‌ی پرچمدار اسنپدراگون 865 و تراشه‌ی گرافیکی بسیار قدرتمند آدرنو 650 که با 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع بسیار پرسرعت UFS 3.1 جفت شده است، مشخصات یک پرچمدار تمام عیار را نشان می‌دهد.

دوربین سه‌گانه که از لنز 64 مگاپیکسلی بهره می‌برد و با کیفیت حداکثر 8K می‌تواند فیلم‌برداری کند، تیر خلاص را شلیک می‌کند. سلفی 20 مگاپیکسلی، کیفیت صدای کم‌نظیر 24 بیت/192 کیلوهرتز به همراه باتری حجیم 5000 میلی آمپری و پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی، آخرین تردیدهای خریدار را  نیز ازبین می‌برد. می 10 تی شیائومی پرچمدار تمام عیاری است که با یک سوم قیمت پرچمداران بازار عرضه می‌شود و به جرئت می‌توان گفت بهترین گوشی در رنج 10 میلیون تومان است.

گلکسی اس 20 اف ای سامسونگ (SAMSUNG GALAXY S20 FE 4G)

اگر دنبال گوشی پرچمداری می‌گردید که نصف قیمت پرچمدار قیمت داشته باشد، بفرمایید گلکسی اس 20 اف‌ای سامسونگ را تهیه کنید. این گوشی، یک دستگاه پرچمدار است و همچون درختی می‌ماند که سامسونگ آن را هرس کرده و شاخ و برگ اضافی آن را زده است و برای هوارداران خود عرضه می‌کند.

نمایشگر 6.5 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 1080 در 2400 با محافظ گوریلا گلس 3 و نرخ نوسازی 120 هرتز بعلاوه‌ی پشتیبانی از HDR10+ و بدنه‌ای دو طرف شیشه‌ای و فریم آلومینیومی، ظاهر بسیار زیبایی به این گوشی می‌دهد.

 تراشه‌ی پرچمدار اسنپدراگون 865 یا اگزینوس 990 به همراه تراشه‌ی گرافیکی بسیار قدرتمند آدرنو 650 بعلاوه‌ی رم 6 یا 8 و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی که در داخل بدنه‌ی این گوشی جای گرفته‌اند و همچنین تأییدیه‌‌ی IP68 که در برابر گرد و غبار و نفوذ آب تا عمق 1.5 متری برای 30 دقیقه نیز مقاومت دارد، تنها بخشی از قابلیت‌های این گوشی پرچمدار است.

ماژول دوربین سه‌گانه، از حسگر 12 مگاپیکسلی واید با لرزشگیر اپتیکال تصویر، حسگر 8 مگاپیکسلی تله فوتو با لرزشگیر اپتیکال تصویر و زوم اپتیکال سه برابری، به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی اولتراوایدکه می‌توانند تا کیفیت 4K فیلم ضبط کند و از لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی نیز بهره می‌برد به همراه لنز 32 مگاپیکسلی سلفی، دوربین واقعاً خارق‌العاده و تحسین‌برانگیزی را در پنل این گوشی نشان می‌دهد.

استفاده از بلندگوهای استریو با کیفیت صدای 32 بیت/384کیلوهرتز تنظیم شده توسط AKG، کیفیت صدایی به مراتب بسیار بالاتر از بسیاری از موزیک پلیرهای گران‌قیمت بازار را ارائه می‌دهد.

باتری 4500 میلی آمپری آن از شارژ سریع 25 واتی سیمی، 15 وات بی‌سیم و 4.5 وات معکوس پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A72 سامسونگ (SAMSUNG GALAXY A72)

گلکسی A72 سامسونگ نسخه‌ی بهبود یافته‌ی مدل پیشین است که با استقبال زیادی در بازارهای جهانی و داخلی رو‌به‌رو شد. این گوشی که از طراحی بسیار زیبایی بهره می‌برد و گواهی IP67 را نیز کسب کرده که در برابر نفوذ گرد و خاک و تا عمق یک متری آب برای مدت 30 دقیقه مقاومت دارد، با نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی سوپرآمولد، رزولوشن 1080 در 2400، نرخ به‌روز‌رسانی 90 هرتز و روشنایی 800 نیت، تصاویری بسیار دقیق، زیبا، نرم و روان را ارائه می‌دهد.

تراشه‌ی اسنپدراگون 720G به همراه پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 618 که با 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌ی پر سرعت داخلی که در بطن این گوشی جای گرفته آن را به گزینه‌ای عالی برای گیمرها تبدیل می‌کند.

برای عاشقان عکاسی نیز ماژول چهارگانه‌ی دوربین این گوشی به حسگر اصلی بسیار باکیفیت 64 مگاپیکسلی مجهز شده که تا کیفیت 4K  نیز می‌تواند فیلم‌برداری کند. عکس‌هایی که در روز گرفته شوند از جزئیات، شفافیت، روشنایی و رنگ‌های شاداب و زنده‌ی بسیار خوبی بهره می‌برند و برای عکاسی در شب نیز به دلیل استفاده از فناوری از فیلتر رنگیQuad Bayer که هر چهار پیکسل مجاور در هم ادغام شده و پیکسل بسیار بزرگتری را تشکیل می‌دهند، در نتیجه عکس‌هایی با کیفیت 16 مگاپیکسلی ثبت می‌شوند که از نویز کمتر، جزئیات بیشتر و رنگ‌های طبیعی‌تری برخوردار می‌شوند.

می 11 آی شیائومی (XIAOMI MI 11I)

 آخرین گوشی هوشمند این فهرست، آخرین، قدرتمندترین، گران قیمت‌ترین و جدیدترین پردازنده‌ی دنیای تلفن همراه یعنی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام را که از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کند، با قدرتمندترین تراشه‌ی گرافیکی، آدرنو 660 را به همراه دنیایی از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی را که گوشی‌های پرچمدار بازار دارند، با نصف قیمت آن‌ها برای شما به ارمغان می‌آورد.

نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی سوپرآمولد و کیفیت 1080 در 2400 پیکسل با نرخ تازه سازی فوق‌العاده‌ی 120 هرتز و روشنایی تحسین‌برانگیز 1300 نیت که از HDR10+  نیز پشتیبانی می‌کند و با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود، به همراه تأییدیه‌ی IP53، برخی از امکانات این گوشی هوشمند است.

رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی از نوع پر سرعت UFS 3.1، شما را از تهیه‌ی کارت حافظه‌ی جانبی بی‌نیاز می‌سازد. دوربین سه‌گانه که لنز اصلی غیر قابل تصور و فوق‌العاده‌ی 108 مگاپیکسلی بر تارک آن می‌درخشد، به شما امکان می‌دهد تا باکیفیت‌ترین عکس‌ها را از لحظه‌های شاد زندگی خود ثبت و ویدیوهایی با کیفیت حداکثر 8K را ضبط کنید که هر فریم آن یک عکس 32 مگاپیکسلی در اختیار شما قرار می‌دهد. سلفی 20 مگاپیکسلی نیز برای عکس‌های سلفی و تماس‌های بسیار باکیفیت تصویری تعبیه شده است. با در اختیار داشتن بلندگوهای استریو و کیفیت صدای 25 بیت/192کیلوهرتز از نهایت کیفیت موسیقی لذت ببرید.

باتری 4520 میلی آمپری آن نیز از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از شبکه‌ی ارتباطات ۵جی، حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، طیف رنگ، فشارسنج، پشتیبانی از OTG و USB Type-C 2.0 نیز برخی دیگر از دیگر قابلیت‌ها و امکاناتی است که این گوشی به شما هدیه می کند.

انتخاب گوشی و خرید تا سقف 10 میلیون تومان

گوشی‌های بسیار خوبی را می‌توان تا 10 میلیون تومان پیدا کنید. گوشی‌هایی که برخی از آن‌ها با محصولات پرچم‌دار بازار هم رقابت می‌کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان در تیر ماه 1400 را به شما معرفی کنیم. در این لیست بهترین گوشی سامسونگ تا 10 میلیون تومان و بهترین گوشی شیائومی تا 10 میلیون تومان را مشاهده می‌کنید. همچنین در بین بهترین گوشی تا 10 میلیون گوشی موتورولا و وان پلاس هم قرار دادیم.

برگرفته از وبلاگ تکنولایف: www.technolife.ir/blog

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سهام:

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *