رپورتاژ آگهی

با آیپد چه کارهایی میتوان انجام داد؟

آیپد در سال 2010 به‌عنوان دستگاهی بین اسمارت‌فون و لپ‌تاپ معرفی شد. این دستگاه بخش جدیدی در بازار لوازم الکترونیکی مصرفی به‌وجود آورد. بیشتر مردم استیو جابز را به‌عنوان خالق آیپد می‌شناسند. با وجود این، خلق ایپد حاصل کار گروهی بوده است. افرادی مانند جانی آیو، دن ریکو و اسکات فورستال کار طراحی و مهندسی آیپد را انجام دادند و جابز در وحله اول نقش ناظری را به‌عهده داشت که چشم‌انداز این محصول را ترسیم می‌کرد.

آیپد اولین تبلتی محسوب می‌شود که در بازار عام در فروش، موفقیت بزرگی به‌دست آورد و بخش جدیدی در بازار باز کرد. طبق گفته استیو جابز، بنیان‌گذار اپل، آیپد به‌عنوان پلی بین ابعاد و راحتی استفاده گوشی هوشمند و قدرت و آشنایی لپ تاپ ابداع شد. ایپد در ابتدا برای این طراحی شد که وب‌گردی، چک کردن ایمیل، تماشای عکس و ویدیو، خواندن کتاب الکترونیکی و بازی را برای کاربران راحت‌تر کند اما رفته‌رفته قابلیت‌های آن افزایش یافت و امروزه، به‌خصوص در مدل آیپد پرو، به ابزاری حرفه‌ای برای بسیار از افراد تبدیل شده است.

ایپد به چه دردی می‌خورد؟

اولین نسل ایپد در سایز ۹.۷ اینچ عرضه شد. در سال‌های بعد آیپد در سایزهای مختلف دیگری نیز عرضه شد؛ از جمله آیپد مینی (۸.۳ اینچ)، آیپد ۲۰۲۲ (۱۰.۹ اینچ)، آیپد ایر (۱۰.۹ اینچ) و آیپد پرو (۱۱ و ۱۲.۹ اینچ). با اضافه شدن Apple Pencil نیز کاربردهای آیپد گسترده‌تر شد.

نقاشی دیجیتال

نقاشی با قلم اپل و آیپد

آیپد دنیای جدیدی پیش روی هنرمندان قرار داد. کافی است یک قلم دیجیتال اپل یا همان Apple Pencil داشته باشید تا بتوانید با سبک‌های مختلف به طراحی یا نقاشی بپردازید. اپ‌های مختلفی برای طراحی و نقاشی با آیپد وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای نقاشی با تکنیک‌های مختلف استفاده کرد. یکی از بهترین اپ‌ها در این زمینه Procreate است که می‌توان با آن تصویرسازی و نقاشی کرد. از اپ‌های دیگر در این زمینه می‌توان به Autodesk Sketchbook، Art Set و ShadowDraw اشاره کرد.

برنامه‌ریزی

با استفاده از اپ Notability می‌توانید کارهای خود را به‌صورت کوتاه‌مدت یا بلندمدت برنامه‌ریزی کنید. می‌توان رویدادها را از Calendar یا تسک‌های مختلف را از Todoist در این اپ وارد کرد.

خاطره‌نویسی و ثبت رویدادها

اپ Day One با یک رابط کاربری ساده و زیبا خاطره‌نویسی را برای همه کاربران راحت کرده است. با این اپ می‌توانید خاطرات سال‌های گذشته را مرور کنید و هر روز از اتفاق‌هایی که برای شما افتاده است، بنویسید.

یکی دیگر از کاربردهای خاص این اپ، درج اتفاق‌های خاص یا جمله‌های خاص کودکان است. مثلاً می‌توانید یک ژورنال Kids درست کنید و هر حرف بامزه یا اتفاق مهمی که برای فرزندان شما افتاده، در اپ با تاریخ، زمان و موقعیت مکانی ثبت کنید.

علاوه بر این‌ها می‌توانید در اپ Day One یک ژورنال برای سلامتی و روند درمان درست کنید. در این ژورنال می‌توانید عکس‌هایی از روند درمان، غذاهایی که بیماری را تشدید می‌کنند و جزئیات فرایند پیشرفت درمان را ثبت کنید. به این ترتیب هم خودتان می‌توانید در مسیر درستی گام بردارید و هم می‌توانید روند طی‌شده را با دکتر خود به اشتراک بگذارید.

خواندن و نوشتن

اپ Books یا Kindle در آیپد مناسب عاشقان کتاب هستند. در این اپ‌ها می‌توانید بخش‌های مهم کتاب را هایلایت کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از قابلیت Split Screen اپ کتاب‌خوان را در یک سمت نمایشگر و اپ Notability را در سمت دیگر قرار دهید و یادداشت‌برداری کنید. در انتها نیز از یادداشت‌های خود درباره کتاب خروجی pdf بگیرید و در Book Log خود در Notion ثبت کنید.

نگارش بدون دردسر

نگارش متن و جزوه با آیپد

با خرید یک صفحه‌کلید مثل اسمارت کیبورد یا مجیک کیبور اپل می‌توانید تجربه کامل و بدون دردسری از نگارش متن داشته باشید. این صفحه‌کلیدهای اپل به‌راحتی به آیپد متصل می‌شوند و یک تجربه نزدیک به لپ‌تاپ را برای کاربر فراهم می‌کنند. می‌توانید برای این کار از Apple Notes یا Notion استفاده کنید.

انتشار راحت در شبکه‌های اجتماعی

یکی از روش‌هایی که بسیاری از کاربران برای انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر انجام می‌دهند این است که صفحه را به دو قسمت تقسیم می‌کنند و در یک سمت اپ توییتر و در سمت دیگر اپ Notion را قرار می‌دهند. حالا می‌توان به‌راحتی یادداشت‌های نوشته‌شده در Notion را در قالب یک رشته‌توییت کپی و پیست و منتشر کرد. این روش تمرکز و راحتی زیادی به همراه دارد.

مدیریت پروژه هدفمند

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای مدیریت پروژه استفاده از اپ Notion با قالب‌ها و متدهای مناسب این کار است. در ابتدا شاید گیج شوید و کمی عادت به اپ برای انجام این کار دشوار باشد، اما وقتی روش درست را پیدا کنید، شاید بتوان گفت که بهترین تجربه در میان اپ‌های مدیریت پروژه را خواهید داشت. مشارکت چند نفر در پروژه و تعیین اولویت‌ها به‌راحتی انجام می‌شود و تقسیم وظایف و رصد روند پروژه نیز کار راحتی خواهد بود. می‌توان نحوه نمایش تسک‌ها و برنامه را روی نمای کانبان، دیتابیس، نمای فهرستی یا نماهای دیگر تنظیم کرد.

بودجه‌بندی

نمایشگر بزرگ آیپد کار بودجه‌بندی را با اپ‌هایی مثل Mint و YNAB (سرنام You Need a Budget) راحت کرده است. با استفاده از مینت در آیپد می‌توانید تراکنش‌ها را دسته‌بندی، هزینه‌های پیش رو را مشاهده و بودجه موجود را بررسی کنید.

ارتباط با دوستان

اگر آیپد خود را به یک کیبورد اپل مجهز کنید، چت کردن با استفاده از Messages لذت‌بخش خواهد بود و علاوه بر آن می‌توانید از آیپد خود برای چت ویدیویی با Zoom یا گوگل میت استفاده کنید.

موسیقی برای افزایش تمرکز و بهره‌وری

آیپد اسپیکرهای باکیفیتی دارد که برای گوش دادن به موسیقی مناسب هستند. در کل، این تبلت تجربه خوبی برای گوش دادن به موسیقی برای شما فراهم می‌کند.

مدیریت کسب‌وکار

با ترکیب ابزارهای مختلف در تبلت اپل می‌توانید کسب‌وکار خود را مدیریت کنید. استفاده از ابزارهایی مثل Slack، جی‌میل، گوگل درایو و Files می‌تواند این کار را آسان کند. به‌خصوص ابزار Files کارآمد است. با استفاده از این ابزار به فایل‌های روی مک بوک خود نیز دسترسی خواهید داشت. مثلاً اگر در جلسه‌ای یکی از همکاران شما مک بوک داشته باشد، می‌توانید داده‌های خود را به‌صورت مستقیم با استفاده از AirDrop به مک بوک او منتقل کنید، تسک را انجام دهید و فایل‌هایی را که تغییر داده شده‌اند، به‌راحتی دوباره به آیپد منتقل کنید.

جمع‌بندی

برای بسیاری از کاربران، آیپد پرو جایگزین لپ تاپ شده است و کار آن‌ها را بسیار راحت‌تر کرده است. کاربردهای مختلفی که این تبلت دارد، در کنار کیفیت ساخت همیشگی اپل و اپ‌های متنوعی که برای آن ساخته شده‌اند، باعث شده که این دستگاه در حوزه‌های مختلف کاربرد داشته باشد و زندگی افراد را راحت‌تر کند.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا