دل امروز دو لپ تاپ مقاوم جدید با نام Latitude 5430 Rugged و Latitude 7330 Rugged Extreme معرفی کرد. Latitude 5340 Rugged یک لپ تاپ 14 اینچی است، در حالی که Latitude 7330 Rugged Extreme دارای صفحه نمایش 13 اینچی است. هر دو لپ تاپ از 9 دسامبر 2021 در دسترس خواهند بود. دل در حال حاضر قیمت آن را اعلام نکرده است. هر دو به دنبال رقابت با بهترین لپ تاپ های مقاوم مانند پاناسونیک هستند.

قبل از این دستگاه های جدید، سخت افزار مقاوم Latitude دل از پردازنده های نسل هشتم اینتل استفاده می کرد. Latitude 5430 Rugged و Latitude 7330 Rugged Extreme دستگاه های بسیار مدرن تری هستند. آنها بر روی پردازنده های نسل یازدهم اینتل Core با vPro اختیاری کار می کنند. هر یک از لپ تاپ ها گزینه هایی برای گرافیک یکپارچه Intel Iris Xe دارند. آنها همچنین از Wi-Fi 6E پشتیبانی می کنند و دارای اتصال 5G اختیاری هستند، که حتی پاناسونیک در دستگاه هایش ارائه نمی دهد. هر دو لپ تاپ دارای ویندوز 11 می باشند.

باید به این نکته اشاره کنیم که دل برای Latitude 5430 Rugged استاندارد نظامی MIL-STD-810H و استاندارد ضد آب و غبار IP53 را نیز دریافت کرده تا امکان استفاده و حمل آن در شرایط دمایی شدید، ارتفاع بالا، رطوبت، لرزش و گرد و غبار را تضمین نماید. عمر باتری آن تا 25 ساعت دوام می آورد، هرچند بسته به نوع اتصال و روشن بودن صفحه نمایش آن متفاوت است. صفحه نمایش آن می تواند تا 1100 نیت برسد و از لمس دستکش پشتیبانی می کند.

نمایشگر این لپ تاپ قدرتمند و عضلانی حدود 13 اینچ اندازه دارد و از رزولوشن Full HD پشتیبانی می‌کند. مقدار نوردهی نمایشگر نیز حدود 1400 نیت گزارش شده و نسخه لمسی آن با دستکش هم قابل استفاده است. با این حال، شرکت Dell لپ تاپ Latitude 7330 Rugged Extreme را حتی مقاوم‌تر طراحی کرده و برای آن استاندارد ضد آب IP65 را تدارک دیده است. این دستگاه همچنین در شرایط بسیار سخت‌تری مورد آزمایش قرار گرفته و از تست سقوط از ارتفاع 2 متری، بارش شدید باران، هوای پر از نمک و شن و انفجار سر بلند بیرون آمده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *