گجت و پوشیدنی

معرفی هدست واقعیت مجازی HTC Vive Flow با وزن سبک

اچ تی سی امروز یک هدست سبک وزن با نام Vive Flow را برای تقسیم تفاوت بین هدست واقعیت مجازی مستقل و سینمای شخصی معرفی کرده است. این هدست که شباهت زیادی عینک واقعیت مجازی داشته با وزن فقط 189 گرم (6.6 پونس) همراه بوده و امکان اتصال به گوشی هوشمند یا تلویزیون را فراهم می آورد. به گفته اچ‌تی‌سی تمرکز Vive Flow روی سرگرمی و همچنین سلامت روان کاربر است.

برخلاف هدست‌های قبلی Vive این‌بار دیگر نیازی به اتصال به پی‌سی نیست و پردازش کاملاً‌ توسط خود هدست انجام می‌شود. این هدست دو نمایشگر با وضوح 1.6K و با نرخ تازه‌سازی 75 هرتزی داشته که زاویه دید 100 درجه را مقابل چشمانتان قرار می‌دهند. در این هدست خبری از باتری نیست و آن را باید از طریق کابل USB-C به گوشی یا سایر تجهیزات متصل کنید.

HTC زمان و تلاش زیادی را برای کوچک کردن فاصله بین صفحه نمایش و چشمان شما صرف کرد، و Flow از یک جفت لنز دیوپتر در جلو استفاده می کند. این بدان معناست تا اگر چشمان ضعیف و نزدیک‌بین دارید بتوانید با تنظیم کردن آن‌ها بدون عینک از Vive Flow استفاده کنید. به لطف مصرف کم 7.5 واتی، می‌توانید این هدست را به هر گوشی یا پاوربانکی متصل کنید. درون هدست هم یک فن کوچک وجود دارد تا بتواند پردازنده داخلی را خنک کند. این فن هوای خنک را از اطراف بینی شما گرفته و هوای گرم را از بالای هدست به بیرون می‌فرستد.

به گفته اچ‌تی‌سی Vive Flow‌ با لولاهای خاص خود بدون نیاز به کش یا گیره روی سرتان قرار می‌گیرد. همچنین دو بلندگوی باکیفیت با صدای فراگیر نیز در دسته‌های هدست قرار داده شده است. در واقع این هدست آن‌قدر راحت است که می‌توانید حتی در تختخواب نیز از آن استفاده کنید. می توانید Flow را با گوشی هوشمند خود از طریق بلوتوث یا Miracast (برای تماشای محتوای محافظت شده) متصل کنید و از گوشی به عنوان اشاره گر در محتوای واقعیت مجازی استفاده کنید.

هدست Vive Flow قرار است با قیمت 499 دلاری به همراه یک کیس به بازار عرضه شود. این هدست بی‌شک رقیبی برای Oculus Quest نیست و بیشتر تمرکز آن روی سبکی و قابلیت استفاده بسیار آسان بوده است. کماکان هدست‌هایی مثل Vive Pro‌ برای تجربه بازی‌های واقعیت مجازی گزینه بهتری هستند اما در مجموع قیمت بالاتر و تجهیزات بیشتری را طلب می‌کنند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا