همانطور که انتظار می رفت، اپل از دو تراشه جدیدش با نام M1 پرو و M1 مکس رونمایی کرده که هر دو نسخه قوی تر تراشه M1 هستند که در نوامبر گذشته به نمایش درآمد و از آن به بعد قدرت انواع دستگاه های اپل را برعهده داشته است. اپل وعده داده است که M1 Pro تا 70 درصد سریعتر از M1 اصلی است. علاوه بر این، M1 Max، نسخه ای حتی قوی تر از پرو را نیز روانه بازار کرد.

هر دو تراشه 5 نانومتری در مجموع 10 هسته (هشت هسته با کارایی بالا و دو هسته با راندمان بالا) هستند. پردازنده گرافیکی و حافظه آنها را متمایز می کند: M1 پرو دارای گرافیک 16 هسته ای بوده، در حالی که نسخه مکس دارای 32 هسته گرافیکی است. M1 پرو دارای 32 گیگابایت رم با 200 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند است، در حالی که M1 مکس هر دو این ارقام را دو برابر کرده و تا 64 گیگابایت رم پشتیبانی می کند.

بر اساس این مشخصات، کاربران قدرتمند با مراجعه به مک بوک پرو شاهد ارتقاء عملکرد بسیار بزرگتری خواهند بود. سال گذشته مک بوک پرو مجهز به M1 13 اینچی سریعتر از M1 ایر نبود – پرواساساً یک فن برای بارهای پایدارتر اضافه کرد، در حالی که مک بوک ایر به طور معجزه آسایی بدون فن بود. این وضعیت عجیبی برای اپل بود. این هم نشان دهنده قدرت سیلیکون اپل بود و هم نشان می داد که این شرکت باید زمان بیشتری را به ماشین های قدرتمند خود اختصاص دهد.

اپل می گوید تراشه ها تا 1.7 برابر سریعتر از تراشه های رایانه 8 هسته ای رقیب خود ارائه می دهند، که آنها را به ویژه برای افرادی که به صورت سه بعدی و فیلمبرداری سنگین عمل می کنند، جذاب می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *