بازار گوشی‌های همراه بیش از همیشه گسترده شده است و با وجود ده‌ها شرکت تولیدی و صدها مدل، انتخاب یک گوشی خیلی سخت شده است؛ اما اگر دو گوشی قیمت یکسان داشته باشند، بهتر است چه مواردی را با هم مقایسه کنیم؟

گوشی‌ها از بخش‌ها و قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که لازم است آن‌ها را با هم مقایسه کنید. دستگاهی که دارای مشخصات بهتر و قوی‌تری باشد، بهتر است. اما، برای انتخاب یک گوشی از میان دو انتخاب، چه مواردی را با هم مقایسه کنیم؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

طراحی

ظاهر گوشی از اهمیت خاصی برخوردار است، بنابراین هر دو گوشی را در دست بگیرید و ببینید کدام یک خوش‌دست‌تر و حتی سبک‌تر است و با یک دست می‌توانید به تمام بخش‌های نمایشگر و کلید‌های فیزیکی آن دسترسی داشته باشید یا اگر مکالمه طولانی داشته باشید، دست شما خسته نمی‌شود. مقایسه‌ی ابعاد و ضخامت 2 گوشی را فراموش نکنید.

صفحه نمایش

صفحه نمایش از دیگر بخش‌های مهم است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید، زیرا تمام محتوا را در آن تماشا می‌کنید و هرچه کیفیت آن بالاتر و اندازه نمایشگر بزرگ‌تر باشد، از تماشای تصاویر بیشتر لذت می‌برید. ضمناً نوع پنل را مورد بررسی قرار دهید، زیرا پنل‌های سوپر آمولد بیشترین کیفیت، دقت رنگ و شفافیت را ارائه می‌دهند.

رزولوشن و وضوح تصویر هر چه بیشتر باشد، بهتر است. میزان روشنایی نیز بسیار مهم است زیرا با روشنایی بیشتر حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر عاشق گیم هستید یادتان باشد نرخ نوسازی تصویر هرچه بالاتر باشد، تصویر نرم‌تر، روان‌تر و دارای تأخیر کمتری را شاهد خواهید بود. HDR10+ و محافظ صفحه گوریلا گلس کورنینگ و سرانجام تأییدیه ضد آب بودن IPxx (هرچه اعداد XX بالاتر باشد بهتر است) را نیز فراموش نکنید.

نرم افزار و سخت افزار

تراشه‌ی اصلی قلب تپنده گوشی است و تراشه‌ی گرافیکی نیز وظیفه پردازش تصاویر را بر عهده دارد، پس پردازنده هرچه قوی‌تر باشد عملکرد گوشی شما سریع‌تر خواهد بود و بازی‌های سنگین‌تری را می‌توانید اجرا کنید. میزان رم و ذخیره سازی بیشتر نیز بسیار مهم است، زیرا با رم بیشتر، سرعت عملکرد بالاتر می‌رد و روی پردازنده فشار نمی‌آید و به اصطلاح داغ نمی‌کند. همچن حافظه داخلی بیشتر شما را از خرید حافظه جانبی بی‌نیاز می‌کند. پشتیبانی از 5G نیز مهم است، زیرا هم‌اکنون این فناوری در بسیاری از شهرها راه‌اندازی شده است.

در مورد سیستم عامل و رابط کاربری نیز سعی کنید دستگاهی که نسخه بالاتر اندروید یا iOS با آخرین نسخه رابط کاربری را اجرا می کند را انتخاب کنید تا از امکانات و قابلیت‌های جدید نیز بتوانید استفاده کنید.

دوربین

برای ثبت و ضبط خاطرات خود به دوربین باکیفیتی نیاز دارید. گوشی‌های فعلی معمولاً از ماژول چندگانه بهره می‌برند، اما بیشتر دوربین اصلی مهم است که کیفیت بالاتری را ارائه دهد، زیرا  سایر دوربین‌های 2 مگاپیکسلی سوم و چهارم بیشتر برای زیبایی و جلب توجه استفاده می‌شود وگرنه به آن صورت کارایی خاصی ندارند.

دوربین جلو نیز برای ثبت عکس‌های سلفی بسیار مهم است. درضمن، کیفیت فیلم‌برداری را از یاد نبرید و حتما توجه داشته باشید زیرا باتوجه به پیشرفت‌های روزافزون فناوری، چندان طول نخواهد کشید که برای تمام نمایشگرها، وضوح 4K رایج خواهد شد، پس سعی کنید گوشی شما فیلم‌برداری 4k را ارائه دهد.

کیفیت صدا

در حال حاضر بسیاری از گوشی‌ها نه تنها به اسپیکرهای دوگانه استریو مجهز هستند و از قدرت صدای خوبی بهره می‌برند که برخی حتی می‌توانند کیفیت صدای 24 بیت، 192 کیلوهرتز را نیز ارائه دهند که درواقع کار یک موزیک پلیر گران‌قیمت را انجام می‌دهند.

باتری

بسیاری از گوشی‌های میان‌رده اکنون از باتری‌های بسیار قدرتمند بهره می‌برند که حتی با استفاده سنگین نیز بیش از یک روز دوام می‌آورند و مزایای پشتیبانی از شارژ سریع قدرتمندتر نیز بر کسی پوشیده نیست. ضمن این که یک باتری مثلا 6000 تا 7000 میلی آمپر ساعتی حتی پس از چرخه مفید 800 تا 1000 بار شارژ و افت 20 تا 30 درصدی کیفیت، باز به اندازه یک باتری نو 5000 میلی آمپر ساعتی می‌تواند برای شما دوام داشته باشد و تا یکی دو سال دیگر نیز از هزینه خرید باتری نو و اجرت تعویض معاف شوید.

جمع‌بندی

هنگامی که دو گوشی محدوده‌ی قیمت یکسانی دارند و شما نیز مردد هستید که کدام‌یک را انتخاب کنید، بهترین کار مشورت با افراد خبره و آگاهان این صنعت باشد. فروشگاه آنلاین تکنولایف این امکان را برای شما فراهم کرده که بتوانید با مشاوران و پشتیبانان این سایت گفت‌وگو کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. تکنولایف امکان مقایسه گوشی‌های مختلف را فراهم کرده، نقدهای تخصصی درباره گوشی‌ها دارد و هر گوشی را از نظر تمام ابعاد مورد نیاز یک کاربر مورد بررسی قرار داده است. ضمانت برگشت وجه و امکان مرجوع کردن کالا در صورت عدم رضایت هم دارد. بنابراین اگر برایتان سوال شده که چرا برای خرید و مقایسه انواع گوشی سایت تکنولایف را انتخاب کنیم، باید گفت چون مشاوران و خبرگان بخش موبایل این سایت می‌توانند شما را در امر خرید و انتخاب گوشی به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *