دوربین های دیجیتال

دوربین جدید سینمایی DJI Ronin 4D با گیمبال و سیستم فوکوس لیدار

شرکت DJI از Ronin 4D یک سیستم دوربین سینمایی با گیمبال 4 محور داخلی، وضوح 8K و فاصله یاب لیدار رونمایی کرده که نوید “فوکوس واضح تر، سریعتر و مطمئن تر” را می دهد. این سیستم دوربین که قیمت پایه 7199 دلار داشته، با هدف ارائه برای حرفه ها ارائه شده، اما نشان می دهد که تکنولوژی DJI با هر دو فناوری گیمبال و دوربین کار می کند.

دوربین “Zenmuse X9” منحصراً برای Ronin 4D طراحی شده است. این یک مدل قابل تعویض فول فریم است که می تواند از لنزهای DL یا Leica M DJI (همراه با دیگر لنزهای بدون آینه از طریق آداپتورها) استفاده کند و دارای حداقل نه فیلتر با چگالی خنثی داخلی (ND) برای کنترل نوردهی است. این مدل یا در مدل 6K موجود، قادر است با کیفیت 6K در نرخ 60 فریم بر ثانیه یا 4K در نرخ 120 فریم در ثانیه یا 8K در نرخ 75 فریم در ثانیه ضبط کند. همچنین می تواند فایل ها را در فرمت های RAW ،ProRes یا H.264 ضبط کرده و حداکثر انعطاف پذیری را در تولید ایجاد کند.

DJI ادعا می کند 14 محدوده دامنه پویا دارد و به لطف ISO دوگانه بومی 800/5000 باید در نور کم خوب باشد. به گفته شرکت، گیمبال خود یکی از اولین مواردی است که لرزشگیر Z محوره را ارائه می دهد. هدف این است که هنگام راه رفتن یا دویدن یک اپراتور دوربین صدای تکان کاهش یابد، ترفندی که معمولاً به مهارت قابل توجهی نیاز دارد. اندازه Ronin 4D و وزن 4.67 کیلوگرم (10.3 پوند) بدون در نظر گرفتن لنز و کارت ذخیره سازی در این زمینه کمک کننده است.

همچنین از داده های مربوط به سنسورهای ToF، حسگرهای دو دیداری جلو و پایین، IMU داخلی و فشارسنج استفاده می کند. به علاوه دارای ActiveTrack Pro DJI است، که از هوش مصنوعی برای تقویت فریم و ردیابی استفاده می کند. در مورد سیستم فوکوس لیدار، این دستگاه “43200 نقطه وسیع تا 10 متر را ارائه می دهد و موضوعات را سریع و دقیق، حتی در محیط های کم نور ، قرار می دهد.”

در آن هیچ فناوری فوکوس خودکار دیگری که توسط دوربین استفاده می شود ذکر نشده، اگرچه “از تشخیص چهره/بدن انسان و قاب بندی هر سوژه پشتیبانی می کند.” همچنین اشاره شد که سیستم “فاصله با سوژه را بدون تکیه بر تکسچرهای سطحی یا جستجوی لبه ها اندازه گیری می کند”، بدین معنی که از AF با تشخیص کنتراست استفاده نمی کند.

این سیستم از فوکوس خودکار کامل، فوکوس دستی و “فوکوس دستی خودکار” (AMF) پشتیبانی می کند که به اپراتورهای دوربین اجازه می دهد “با دقت فوق العاده فوکوس کنند”. ایده کلی AMF این است که فوکوس خودکار بیشتر کارهای AF را انجام می دهد، اما اجازه می دهد تا عملگر در هر نقطه به صورت دستی مداخله کند.

سایر ویژگی ها از جمله فرستنده ویدیویی برد بلند (20000 فوت) که خروجی 1080/60p را به مانیتورهای راه دور منتقل می کند، سه روش ذخیره سازی (USB SSD ،CFexpress Type-B و اختصاصی PROSSD 1 ترابایت DJI)، میکروفون داخلی به همراه میکروفون 3.5 میلی متری پورت ها و پورت های XLR از طریق صفحه توسعه و باتری تا 2.5 ساعت زمان عکسبرداری است. Ronin 4D با دوربین 6K برابر 7199 دلار قیمت دارد، در حالی که مدل 8K آن 11،499 دلار است. هر دو دارای گیمبال، دوربین، فاصله یاب لیدار، مانیتور، گریپ های دستی، دسته بالا، کیف حمل و باتری هستند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا