فناوری

شرکت فیسبوک به Meta تغییر نام پیدا کرد

در چند هفته گذشته شایعات فزاینده ای در مورد تغییر نام تجاری فیس بوک به عنوان متاورس شنیده ایم، و خوب، برخی از آنها درست بوده است. فیس‌بوک به طور رسمی خبر از تغییر نام این شرکت از فیس بوک به Meta داد. متا برگرفته از واژه متاورس در فیلم‌های علمی-تخیلی بوده و بیانگر چشم انداز فیس‌بوک برای آینده است.

گفته می شود، فیسبوک شبکه اجتماعی همچنان فیس بوک نام خواهد بود. متا اکنون نام شرکتی است که فیسبوک، اینستاگرام، واتس اپ و آکیولوس را در اختیار دارد. متا در دو بخش عملیاتی ساختار یافته است: خانواده اپلیکیشن ها و آزمایشگاه های واقعیت.

زاکربرگ همچنین مالک نام کاربری Meta در توییتر و سایت meta.com است که با مراجعه به این آدرس، راهی فیسبوک می‌شوید. روی هم رفته فیسبوک با تغییر نام خود می‌خواهد بر روی خلق یک متاورس تمرکز کند. چند ماه قبل او در جریان مصاحبه‌ای گفت که قصد دارد دیدگاه مردم را عوض کند تا فیسبوک صرفا به عنوان یک شرکت فعال در حوزه‌ شبکه‌های اجتماعی شناخته نشود.

مدیرعامل فیس بوک در جریان اعلام این تغییر بیان داشت:

امروز ما به عنوان یک شرکت شبکه اجتماعی شناخته می‌شویم اما در DNA ما یک شرکت نهفته است که فناوری‌هایی را برای برقراری ارتباط میان افراد می‌سازد. متاورس همانند شبکه اجتماعی سرآغاز تازه‌ای است که ما آن را شروع کردیم.

مارک زاکربرگ می‌گوید ایده متاورس روزی جای اینترنت موبایل را خواهد گرفت. متاورس چیزی ورای فضای مجازی کنونی است و با ترکیب کردن اینترنت، واقعیت افزوده و فضای مجازی، یک دنیای خیالی را ایجاد می‌کند که در آن کاربران زندگی دوم خود را تجربه می‌کنند. به گفته وی متاورس مکانی است که مردم می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته، کار و زندگی کرده و محصول و محتوا تولید کرده و ادامه زندگی دهند، در حالی که میلیون‌ها شغل در متاورس ایجاد شود.

طی هفته‌های اخیر، فیسبوک به دلیل افشای اسناد داخلی و همچنین سخنان یکی از مدیران این شرکت با مشکلات و چالش‌های زیادی روبرو شده است. از بین این حواشی می‌توانیم به آسیب‌های اینستاگرام بر وضعیت روحی و روانی نوجوانان اشاره کنیم. همچنین نهادهای نظارتی هم فشار بر روی این شرکت را افزایش داده‌اند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا