نیکون به طور رسمی از دوربین بدون آینه پرچمدار خود با نام Nikon Z9 رونمایی کرده است. این دوربین 5500 دلاری مجهز به سنسور 45.7 مگاپیکسلی بوده که با قابلیت ضبط ویدیو 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه و سرعت عکسبرداری پشت سرهم تا 20 فریم بر ثانیه همراه است. این اولین دوربین نیکون است که از Stacked Sensor با حافظه داخلی استفاده می‌کند که سرعت خواندن بسیار بالایی را امکان‌پذیر می‌کند. در واقع، نیکون به قدری به شاتر الکترونیکی اطمینان دارد که شاتر مکانیکی را به طور کامل کنار گذاشته است، بنابراین Z9 اولین دوربین حرفه ای رده بالای است.

با آن سنسور پرسرعت (که تعداد مگاپیکسلی مشابه Z7 II دارد)، Z9 امکان همگام‌سازی فلاش تا 1/200 ثانیه را فراهم می‌کند که به نظر می‌رسد سریع‌ترین سرعت همگام‌سازی تاکنون برای یک شاتر الکترونیکی باشد. همچنین باید آن را در برابر رولینگ شاتر بسیار مقاوم کند، که برای استفاده از دوربین برای عکاسی ورزشی یا اکشن بسیار مهم است.

سنسور سریعتر این دوربین جدید امکان عکسبرداری پیاپی JPEG با سرعت 30 فریم در ثانیه یا عکس های RAW با سرعت 20 فریم در ثانیه را فراهم می کند. اگر مایل به کاهش تا 11 مگاپیکسل هستید، می توانید با سرعت خیره کننده 120 فریم در ثانیه عکس بگیرید. همانند سایر دوربین‌های Stacked Sensor، نیکون Z دارای بافر بسیار بهبود یافته است و به شما امکان می‌دهد تا 1000 فریم را همزمان با JPEG یا الگوریتم‌های فشرده‌سازی RAW جدید HE (با کارایی بالا) ثبت کنید.

سیستم فوکوس خودکار (AF) نیکون نیز کاملاً جدید است و حتی از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده گسترده‌تری می‌کند. دقیقاً مانند EOS R3 کانن، اکنون می‌تواند طیف وسیعی از سوژه‌ها، از جمله چشم‌ها، صورت و بدن افراد، سگ‌ها، گربه‌ها و پرندگان، هواپیما، قطار، موتورسیکلت و دوچرخه را ردیابی کند. و برخلاف سایر دوربین‌های هوش مصنوعی، نیازی به گفتن چیزی که در حال عکاسی هستید وجود ندارد – اگر آن را روی “Auto” تنظیم کنید (یا می‌توانید نوع سوژه را به صورت دستی تنظیم کنید) دوربین متوجه خواهد شد.

همچنین یک سیستم “ردیابی سه بعدی” را ارائه می دهد که بسیار شبیه به دوربین های DSLR نیکون است. همه اینها Z9 را به عنوان دوربین عکاسی ورزشی/اکشن/حیات وحش مطابقت دارد. نیکون سیستم لرزشگیر درون بدن خود را نیز بهبود بخشیده است (که آن را “کاهش لرزش” یا VR می نامد.). اکنون، می‌تواند سیستم لرزشگیر داخل بدنه و لنز را برای ویدیوی ثابت‌تر یا عکس‌های تار کمتری ترکیب کند. این فقط با چندین لنز برای شروع در دسترس خواهد بود، اما Nikkor Z 70-200m F/2.8، Z MC 105mm f/2.8 VR و Z 100-400mm F/4.5-5.6 VR S که به تازگی معرفی شده است.

در بخش فیلمبرداری، Z9 قادر است ویدیوهای 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه با همراه نمونه برداری بیش از حد 4K 30p ضبط کند. اگر برای شما مهم نیست که پیکسل باینینگ یا پرش از خط را انجام دهید، می‌تواند 4K تا 120 فریم بر ثانیه را نیز ثبت کند. برای شروع، می‌توانید این فرمت‌ها را تا 10 بیت با کدک‌های بلند GOP H.264 یا H.265 ضبط کنید. علاوه بر این، نیکون گزینه بسیار مفیدی برای فیلم برداری با فشرده سازی ProRes 422 HQ ارائه می دهد که ویرایش مستقیم آن از دوربین بسیار آسان تر است.

نیکون قصد دارد به‌روزرسانی سیستم‌افزاری را در آینده معرفی کند که ضبط 12 بیتی 8K 60 فریم بر ثانیه را در قالب جدید و اختصاصی N-RAW یا با استفاده از ضبط Apple ProRes RAW HQ در 4K/60p امکان‌پذیر می‌کند. نیکون وعده داده که می‌توانید از 4K/30p بیش‌از نمونه‌برداری شده برای بیش از دو ساعت در دمای “نرمال” ثبت کنید. Z9 بدنه بزرگی دارد که در سبک حرفه ای قرار دارد با کنترل هایی در مورد جایی که انتظار دارید، به غیر از دکم ه پخش تغییر موقعیت و دکمه AF در نزدیکی جلو. به علاوه از دو اسلات CFexpress نوع B (سازگار با XQD) برای حداکثر کارایی برای ویدیو و عکس‌های پشت سر هم استفاده می‌کند. باتری بزرگ جدید EN-EL18d تا 740 عکس در هر بار شارژ با LCD یا 700 عکس با EVF فعال را میسر می کند.

منظره یاب اولد 3.69 میلیون نقطه‌ای با نرخ تازه‌سازی 60 فریم در ثانیه دارد، اما نیکون گفت که همیشه این سرعت را ارائه می‌کند و هر کاری که انجام می‌دهید هرگز آن را کاهش نمی‌دهد. این دوربین از یک LCD چند جهتی در عقب استفاده می کند و از صفحه نمایش کاملاً مفصلی استفاده نکرده، اما می توانید صفحه نمایش را به سمت بالا کج کنید تا رو به روی خود قرار بگیرید.

نیکون Z9 تنها با قیمت بدنه 5500 دلار تا پایان سال وارد بازار آمریکا خواهد شد. نیکون در کنار دوربین، دو اپلیکیشن جدید NX MobileAir و NX Tether را نیز عرضه کرد. NX MobileAir به عکاسان اجازه می دهد تا تصاویر را با سرعت بالا از طریق کابل USB به گوشی هوشمند منتقل کنند و سپس آنها را از طریق 5G آپلود کنند. همچنین از عملکردهای ویرایش تصویر مانند برش و ویرایش فراداده IPTC پشتیبانی می کند. در همین حال، اپلیکیشن NX Tether امکان عکاسی استودیویی را فراهم می‌کند تا عکس‌ها بلافاصله پس از عکس‌برداری بهینه شوند. نیکون همچنین یک جفت لنز زوم، Nikkor Z 24-120mm F/4 S و Nikkor Z 100-400mm F/4.5-5.6 (به ترتیب 1100 دلار و 2700 دلار) به همراه آداپتور لنز FTZ II FX معرفی کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *