فناوری

گوگل کابل ارتباطی زیردریایی قاره آفریقا را به اروپا متصل می کند

شرکت مادر گوگل، آلفابت، در بیانه‌ای اعلام کرده قصد دارد به‌کمک کابل ارتباطی زیردریایی اتصال جدیدی از اروپا به آفریقا ایجاد کند.این پروژه که اکویانو (Equiano) نام گرفته، به گوگل کمک خواهد کرد زیرساخت‌های محاسبات ابری خود را قدرت بیشتری ببخشد.

منابع مالی اکویانو را به‌طور‌کامل گوگل تأمین خواهد کرد و این سومین کابل ارتباطی خصوصی بین‌المللی است که این شرکت مشهور ساخته می‌شود. یک سر کابل در کشور پرتغال نصب می شود و سر دیگر به جای آن که به مراکش ختم شود، تا آفریقای جنوبی امتداد می یابد. این کابل در سایر نقاط آفریقا نیز دارای انشعاب است. این کابل ارتباطی قرار است در سال ۲۰۲۱ نصب و راه اندازی شود. پورت مخابره ای نیجریه نیز احتمالا بخشی از کابل اکویانو خواهد بود.

گوگل در سه سال گذشته، بیش از ۴۷ میلیارد دلار بری ارتقای فناوری زیرساخت‌های بین‌المللی خود سرمایه‌گذاری کرده است. به‌گفته‌ گوگل، اکویانو چهاردهمین سرمایه‌گذاری شرکت در کابل‌های ارتباطی زیردریایی است.  این پروژه، چهاردمین مشارکت گوگل در زمینه کابل کشی و سومین پروژه خصوصی این شرکت به شمار می آید. اولین پروژه Curie نام داشت که ساخت آن در آوریل گذشته به پایان رسید. Curie لس آنجلس و شیلی را به یکدیگر مرتبط می کند. دومین پروژه نیز Dunant نام دارد که آمریکا و فرانسه را به یکدیگر کرده و تا سال آینده آماده بهره برداری می شود

اکویانو و کابل های مشابه نقش مهمی در دنیای ارتباطات دارند؛ چرا که حدود ۹۹ درصد از کل حجم دیتا در جهان، از طریق این کابل ها منتقل می شوند. البته جدیدترین کابل زیردریایی گوگل که قرار است به وسیله شبکه های زیر آبی آلکاتل نصب شوند، نسبت به کابل های پیشین دارای چند تفاوت جزئی هستند. همچنین ظرفیت شبکه اکویانو نسبت به کابل قبلی ۲۰ برابر شده تا اکثر نقاط ناحیه، تحت پوشش قرار بگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا