هنگامی که بسیاری از ما یک شی را برمی داریم، لازم نیست به این فکر کنیم که چگونه آن را در دست خود قرار دهیم. این موهبتی است که به دلیل چیزی به نام یادگیری و یا تکامل به دست آورده‌اید (یا مغز خود را پرورش داده‌اید) و همین موضوع سبب می‌شود تا بسیاری از کارها را بدون فکر کردن انجام دهید.  حتی نوجوانان هم در انجام این کار عملکرد بهتری نسبت به پیشرفته‌ترین ربات‌های امروزی دارند

تیمی از دانشمندان آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT سیستمی را توسعه داده اند که روزی می تواند همان مهارت را به ربات ها بدهد. آنها با استفاده از یک الگوریتم هوش مصنوعی تقویتی Model-Free، یک دست شبیه سازی شده و انسان نما ایجاد کردند که می توانست بیش از 2000 شی مختلف را بردارد. نکته‌ جالب توجه این تحقیقات و البته توسعه‌ این هوش مصنوعی در این است که خود سیستم نیازی به فهمیدن اینکه در حال برداشتن چه شیء ای است را ندارد.

این سیستم هنوز برای استفاده در دنیای واقعی آماده نیست. برای شروع، تیم باید آن را به یک ربات واقعی منتقل کند. ممکن است آنقدرها هم که فکر می کنید چالش برزگی نباشد. اوایل سال جاری بود که محققان دانشگاه‌های لوکزانبورگ و دانشگاه ژیجانگ چین موفق شدند تا یک هوش مصنوعی را به سگ رباتیک خود یعنی Jueying منتقل کنند. این هوش مصنوعی به این ربات کمک کرد تا نحوه‌ راه رفتن و یا پریدن از یک سطح را یاد بگیرد. هر چند که تمام موانع این موضوع نیز برطرف نشده و هنوز راه زیادی تا تکمیل این هوش مصنوعی باقی مانده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *