آموزش

چگونه لینوکس فدورا را بروزرسانی کنیم

شما لینوکس فدورا را دانلود و نصب کردید، اما اکنون ممکن است از خود بپرسید که چگونه سیستم خود را به روز نگه دارید؟ خوشبختانه، فدورا چند روش برای به روز رسانی سیستم در اختیار شما قرار می دهد.

مشابه به‌روزرسانی یک دستگاه اوبونتو، ساده‌ترین راه برای به‌روزرسانی رایانه لینوکس فدورا، استفاده از Software app است. برای انجام آن، منوی Activities را با فشار دادن کلید Super یا کلیک کردن روی دکمه Activities در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی باز کنید.

در نوار جستجوی فعالیت‌ها، شروع به تایپ Software کنید و سپس روی آیکون اپلیکیشن Software کلیک کنید.

در برنامه Software، روی Updates کلیک کنید.

در اینجا می توانید به روز رسانی ها را بررسی کنید. اگر نسخه جدیدی از فدورا در دسترس باشد، در اینجا نیز نمایش داده می شود. برای مشاهده جزئیات و شماره نسخه، روی هر یک از به‌روزرسانی‌های فهرست شده کلیک کنید، سپس وقتی آماده شدید، روی دکمه Download کلیک کنید.

نکته: اگر هیچ به‌روزرسانی نمی‌بینید، دکمه تازه‌سازی را در گوشه بالا سمت چپ فشار دهید تا مطمئن شوید واقعاً به‌روز هستید.

دانلود و نصب به‌روزرسانی‌ها بسته به پهنای باند اتصال اینترنت شما ممکن است زمان ببرد، پس بنشینید و استراحت کنید تا این کار تمام شود. پس از اتمام، مرکز نرم افزار دکمه Restart and Update را نمایش می دهد. روی آن کلیک کنید.

پس از ریستارت فدورا، تمام آخرین نسخه اپلیکیشن های فدورا را نصب خواهد شد. اگر در لینوکس تازه کار هستید، ممکن است بخواهید برخی از دستورات پایه ترمینال را یاد بگیرید تا بتوانید با به روز رسانی از طریق ترمینال نیز راحت باشید.

اگر اغلب از ترمینال استفاده می‌کنید، لینوکس فدورا همچنین به شما اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن ها را با استفاده از یک رابط خط فرمان (CLI) مشابه به‌روزرسانی Arch Linux به‌روزرسانی کنید. در نوار جستجوی Activities، شروع به تایپ کردن Terminal کنید و سپس روی آیکون آن کلیک کنید تا باز شود.

دستور sudo dnf upgrade را در ترمینال کپی و پیست کنید و اینتر را بزنید. از شما خواسته می شود رمز عبور خود را وارد کنید. آن را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید. دستور ارتقاء dnf تمام بسته های برنامه قابل ارتقا را دانلود و نصب می کند.

اگر به‌روزرسانی‌ها در دسترس هستند، عبارت Y را تایپ کرده و اینتر را بزنید تا دانلود شروع شود. اگر برای مدت طولانی نصب دستگاه فدورا خود را به‌روزرسانی نکرده‌اید، نصب زمان زیادی طول می‌کشد، پس ادامه دهید و قهوه بنوشید. پس از به‌روزرسانی بسته‌ها، عبارت Complete را مشاهده خواهید کرد.

عبارت exit را تایپ کرده و Enter را بزنید تا پنجره ترمینال بسته شود. فراموش نکنید که اگر به‌روزرسانی هسته برای شما مشکل ایجاد کند، بازگرداندن هسته به نسخه قبلی کار سختی نیست.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا