گوناگون

تماشا کنید: آزمایش موفقیت آمیز اولین پرواز هواپیمای تجاری الکتریکی

به تازگی یک هواپیمای برقی با طراحی سال 1946، موفق شد پس از یک پرواز آزمایشی کوتاه در ونکوور کانادا، به عنوان اولین هواپیمای تجاری برقی در جهان تبدیل شود. شرکت‌های سازنده این هواپیما از این ابداع به عنوان نخستین گام در ایجاد ناوگان هوایی تجاری کاملا برقی نام می‌برند.

پیشبرد چنین طرحی می‌تواند به کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی در بخش بسیار آلاینده صنعت هوانوردی یاری رساند. شرکت‌های هاربور ایر و مگ‌نیکس در بیانیه مشترکی از “آغاز دوران سوم هوانوردی” و “عصر هواپیماهای برقی” خبر داده‌اند. eBeaver یک نسخه کاملاً اصلاح شده از هوایپمای قدیمی DCH-2 Be Havilland است که مجهز به موتور الکتریکی 750 اسب بخار Redmond ، واقع در واشنگتن است.

هاربور ایر در حال حاضر دارای 14 فروند هواپیمای شش نفره DHC-2 Beaver بوده که بسیاری از آنها مجهز به موتورهای توربینی Pratt & Whitney PT-6A هستند که در هر ساعت حدود 300 دلار جت سوخت دارند. در عوض، eBeaver عمر باتری کافی را برای پرواز در حدود 100 مایل با هزینه حدود 10 تا 20 دلار برق دارد.

هاربور ایر، شرکت کانادایی مجری طرح ساخت این هواپیمای برقی ابراز امیدواری کرده که تا سال ۲۰۲۲ میلادی تمام ناوگان خود را برقی کند. رویکرد تولید موتورهای برقی هواپیما به عنوان شیوه‌ای برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در صنعت هوانوردی در نظر گرفته شده است.  این اتفاق همزمان با افزایش نگرانی مسافران درباره آلودگی زیست محیطی ناشی از سفر با هواپیما است. برآورد‌ها حاکی است که برای نمونه تا سال ۲۰۵۰ میلادی، صنعت هوانوردی بزرگترین منبع تولید گازهای گلخانه‌ای در بریتانیا است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا