موبایل و تبلت

گوشی هایی با تراشه اسنپدراگون جدید تا 150 وات شارژ سریع خواهند داشت

کوالکام یک چیپست پرچمدار جدید را در 30 نوامبر ارائه می کند و طبق برخی گزارش ها، نام آن اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد بود. Leakster Digital Chat Station در صفحه ویبو خود ادعا کرد که برخی از گوشی های دارای تراشه جدید قادر به ارائه شارژ سریع 150 واتی خواهند بود. اما قرار است دیرتر وارد شوند، زیرا اولین دسته از تراشه ها آماده پشتیبانی از چنین نرخ هایی نیستند.

شیائومی و موتورولا (از طریق شرکت مادرش لنوو) دستگاه‌هایی با نرخ شارژ فوق‌العاده بالا و اسنپدراگون‌های پرچم‌دار دارند – می 10 اولترا که در اواسط 2020 با شارژ سریع 120 وات عرضه شد و گوشی گیمینگ لجیون 2 پرو از شارژ سریع 90 وات در هر دو پورت USB-C پشتیبانی می کرد. احتمالا تا پایان سال 2021 هر دو از سازنده این توان شارژ برای گوشی هایشان به ارمغان می آورند، بنابراین نرخ شارژ جدید بالاتری را ارائه نخواهند داد.

افشاگر ادعا می کند که کوالکام در دسته دوم تراشه هایی که در اواخر سال 2021 عرضه می شوند، از سرعت های تا 150 وات پشتیبانی می کند، بنابراین دستگاه هایی که در سه ماهه اول 2020 ارائه شده را تامین خواهد کرد. این به تلفن های هوشمند اجازه می دهد فقط 10 دقیقه باتری های خود را پر کنند.

استاندارد فعلی که توسط شرکت سن دیگو استفاده می شود Quick Charge 5 نام دارد و سرعت شارژ را در عرض 5 دقیقه از 0 تا 50 درصد را از طریق فناوری به اصطلاح Dual Charge امکان پذیر می کند. این دستگاه دارای 12 محافظ جداگانه ولتاژ، جریان و دما برای اطمینان از عملکرد بی عیب و نقص است، و ما انتظار داریم که استاندارد جدید در اسنپدراگون 8 نسل 1 کمی کاهش یابد تا نرخ 150 وات گزارش شده را ارائه دهد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا