سخت افزار

مدیاتک از تراشه های Filogic 130 و Filogic 130A رونمایی کرد

مدیاتک امروز تراشه‌های جدید MediaTek Filogic 130 و Filogic 130A را معرفی کرد که هر دو یک ریزپردازنده (MCU)، موتور هوش مصنوعی، زیرسیستم‌های Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.2 و یک واحد مدیریت انرژی (PMU) را در یک دستگاه ادغام می‌کنند.

تراشه Filogic 130A همچنین یک پردازنده سیگنال دیجیتال صوتی داشته تا به سازندگان دستگاه اجازه دهد به راحتی دستیارهای صوتی و سایر خدمات را به محصولات خود اضافه کنند. این راه‌حل‌های یکپارچه، اتصال کم‌مصرف، قابل اعتماد و با کارایی بالا را در فرم فاکتور کوچکی که برای طیف وسیعی از دستگاه‌های IoT ایده‌آل هستند، ارائه می‌کنند.

Filogic 130 و Filogic 130A هر دو از اتصال 1T1R Wi-Fi 6 و دو باند 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز، همراه با ویژگی های Wi-Fi پیشرفته مانند زمان بیداری هدف (TWT)، MU-MIMO، MU-OFDMA، کیفیت خدمات (QoS) و امنیت Wi-Fi WPA3 پشتیبانی می کنند. برای اطمینان از اینکه اتصال Wi-Fi کاربران حتی زمانی که دستگاه های بلوتوث به طور همزمان در حال استفاده هستند قابل اعتماد باقی می ماند، تراشه ها از Wi-Fi پیشرفته و همزیستی بلوتوث پشتیبانی می کنند.

هر دو تراشه ها دارای یک میکروکنترلر Arm Cortex-M33 هستند که توسط رم تعبیه شده و فلاش خارجی و یک ماژول جلویی یکپارچه (iFEM) پشتیبانی می شود و از تقویت کننده نویز کم (LNA) و تقویت کننده قدرت (PA) استفاده می کند. Filogic 130A همچنین یک HiFi4 DSP یکپارچه برای پردازش صدای میدان دور دقیق تر، قابلیت میکروفون همیشه روشن به همراه تشخیص فعالیت صوتی و پشتیبانی از کلمات فعال را ادغام می کند.

Filogic 130 و Filogic 130A برای به حداکثر رساندن راندمان انرژی در کوچکترین و کم مصرف ترین ضریب شکل طراحی شده اند و به دستگاه ها اجازه می دهد تا به رتبه بندی ها و گواهینامه های Energy Star و Green Appliance دست یابند. این راه‌حل‌ها همچنین از موتورهای رمزارز بوت و سخت‌افزار ایمن برای قابلیت‌های امنیتی قوی پشتیبانی می‌کنند و از انواع رابط‌ها از جمله IOهای عمومی مانند SPI، I2C، I2S، ورودی IR، UART، AUXADC، PWM و رابط‌های GPIO پشتیبانی می‌کنند تا فرآیند طراحی را آسان‌تر کنند.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا