سخت افزار

ابزار جدید DRM Fix Tool گیگابایت برای بهبود تراشه های Alder Lake اینتل

با عرضه پردازنده‌های Alder Lake اینتل، این شرکت مفهوم نسبتاً جالبی را از ترکیب هسته‌های با بازدهی و عملکرد بالا در یک طراحی معرفی کرد. این رویکرد ترکیبی هسته‌های P عملکرد مبتنی بر معماری Golden Cove را با هسته‌های E با کارایی بالا بر اساس طراحی Gracemont ترکیب می‌کند. در حالی که اینتل تلاش زیادی را برای بهینه سازی نرم افزار برای Alder Lake اختصاص داده، اما گاهی اوقات مشکلاتی وجود دارد که هنگام اجرای بازی های قدیمی باقی می مانند.

در قلب پردازنده‌های ADL، یک زمان‌بندی رشته تصمیم می‌گیرد که کدام وظیفه روی هسته‌های P یا E اجرا شود و اطمینان حاصل می‌کند که بهترین هسته برای کار انتخاب شده است. با این حال  برخورداری پردازنده‌های نسل جدید اینتل از معماری هیبریدی عامل اصلی بروز مشکل در اجرای بازی‌هایی هستند که از قفل DRM استفاده می‌کنند. به طوری که هسته‌های کم مصرف یا E این پردازنده‌ها به اشتباه به عنوان سیستمی مجزا شناخته می‌شوند و همین باعث می‌شود تا بازی ها اجرا نشوند یا اجرای درستی نداشته باشند.

ابزار DRM Fix Tool گیگابایت که برای پلتفرم سری 600 منتشر شده، راهکاری برای حل این مشکل است. این ابزار که برای ویندوز توسعه داده شده می‌تواند هسته‌های E پردازنده را به سادگی فعال یا غیر فعال کند تا خللی در اجرای بازی‌های DRM بر روی این کامپیوترها پیش نیاید. برای استفاده از DRM Fix Tool کاربران لازم است آخرین نسخه بایوس مادربرد خود را دریافت و نصب کرده باشند. در مقایسه با دیگر راهکارهایی که برای حل این مشکل در پردازنده‌های Alder Lake وجود دارد، راهکار گیگابایت نسبتا ساده و کارآمد تر است. این ابزار در حال حاضر به طور رسمی در وب سایت گیگابایت قرار گرفته و می‌توانید بایوس مادربرد خود و این برنامه را وب سایت این سازنده دریافت کنید.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا