رگولاتوری رسانه پاکستان، اداره مخابرات پاکستان (PTA)، پس از حدود چهار ماه دوباره ممنوعیت اعمال شده بر تیک تاک را لغو کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که پلتفرم رسانه اجتماعی اطمینان داد که محتوای ناشایست را در این پلتفرم کنترل خواهد کرد.

برای کسانی که اطلاع ندارند، این چهارمین بار در 15 ماه گذشته است که اداره مخابرات پاکستان چنین ممنوعیتی را برای تیک تاک اعمال و لغو می کند. این پلتفرم برای اولین بار در اکتبر سال گذشته به دلیل آنچه که رگولاتوری به عنوان شکایات گسترده در مورد محتوای ظاهراً “غیر اخلاقی، زشت و مبتذل” در برنامه توصیف کرد مسدود شد.

در بیانیه صادر شده توسط PTA آمده است:

پس از اعمال ممنوعیت در 20 جولای 2021، PTA همچنان با مدیریت تیک تاک در ارتباط بود. در نتیجه تعامل مستمر، مدیر پلتفرم به PTA در مورد تعهد خود به اتخاذ اقدامات لازم برای کنترل محتوای غیرقانونی مطابق با قوانین محلی و هنجارهای اجتماعی اطمینان داد.

در اوایل این ماه، تیک تاک مستقر در چین و مقامات PTA بحث مفصلی را در مورد تعدیل محتوا در اپلیکیشن شبکه اجتماعی مطابق با قوانین محلی و هنجارهای اجتماعی برگزار کردند. در این جلسه، این شرکت بر ابتکارات، استراتژی‌های آتی و سرمایه‌گذاری در بازار محلی برای اطمینان از محتوای امن، سازنده، آموزنده و قانونی برای کاربران پاکستانی تاکید کرد. این برنامه تقریباً 39 میلیون بار در پاکستان دانلود شده است.

تیک تاک از ژوئن سال گذشته همراه با تعداد زیادی از برنامه های کاربردی چینی توسط دولت هند ممنوع شده بود. این اپلیکیشن که در زمان ممنوعیت آن در هند حدود 200 میلیون کاربر داشت، امیدوار است دوباره وارد بازار هند شود. علیرغم اینکه با ممنوعیتی در هند مواجه شد و در یک نبرد قانونی در آمریکا قرار گرفت، تیک تاک متعلق به ByteDance با 540 میلیون دلار سود به پردرآمدترین اپلیکیشن جهان در سال 2020 تبدیل شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *