سخت افزار

شرکت OmniVision از حسگر 48 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.3 اینچ رونمایی کرد

شرکت OmniVision به تازگی از یک حسگر جدید 48 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.3 اینچ برای گوشی های هوشمند پرچمدار رونمایی کرد. حسگر مذکور که از آن با نام OV48C یاد می‌شود، هم‌اندازه‌ حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی شناخته‌شده‌ سامسونگ است که مدتی پیش خبرساز شد؛ بااین‌حال، وضوح حسگر آمنی‌ویژن ۴۸ مگاپیکسل اعلام شده است. کمتربودن وضوح حسگر آمنی‌ویژن نشان می‌دهد این حسگر اندازه‌ پیکسل ۱.۲ میکرومتر دارد. ناگفته نماند حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ از پیکسل‌هایی با اندازه‌ ۰.۸ میکرومتر برخوردار است.

این حسگر توانایی حذف اختلالات تصویر ناشی از حرکت و تولید نسبت سیگنال به نویز (SNR) فوق العاده ای دارد. HDR یکپارچه با چیپ هم دست طراحان را در انتخاب HDR متناسب با منظره و سوژه باز می گذارد. OV48C به لطف فناوری Quad Bayer در محیط های کم نور توانایی ترکیب چهار پیکسل برای تولید پیکسل ۲.۴ میکرونی و  تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی با کیفیت را دارد. اگر Quad Bayer به اندازه کافی کیفیت را ارتقا ندهد سنسور با کمک فناوری PureCel Plus نسبت سیگنال به نویز را ارتقا داده و تصویر بهتری ثبت می کند.

حسگر OV48C در حالت عادی نیز تصاویر را با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل و ویدیوها را با کیفیت 8K یا 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت می کند. این حسگر توانایی فیلمبرداری آهسته با رزولوشن 1080p و نرخ ۲۴۰ فریم یا 720p با نرخ ۳۶۰ فریم در ثانیه را نیز دارد. تاریخ عرضه موبایل های مجهز به این سنسور هنوز مشخص نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا