نرم افزار و اینترنت

راهکار مایکروسافت برای حل کرش اپلیکیشن در ویندوز 11 برای کاربران بتا

ویندوز 11، مانند هر نسخه جدید بزرگ دیگری، چند باگ نیز به همراه داشته است. یکی از آنها منجر به مشکلات خرابی اپلیکیشن می شود در حالی که دیگری حتی می تواند باعث BSOD شود. هر دو در اصل در وصله نوامبر 2021 کشف شدند و حتی بر آخرین نسخه های ویندوز 10 تأثیر می گذارند.

طبق صفحه مشکلات شناخته شده مایکروسافت مشخص شده که خرابی اپلیکیشن به خرابی Microsoft Installer (MSI) مرتبط است. این یافته‌ها نشان می‌دهد که برنامه‌هایی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند شامل برنامه‌های کسپرسکی به همراه برخی برنامه‌های دیگر می‌شوند. خرابی‌ها تنها زمانی تجربه می‌شوند که به‌روزرسانی را برای برنامه آسیب‌دیده اعمال کنید یا سعی کنید آن را با استفاده از تنظیمات ویندوز یا عیب‌یابی تعمیر کنید.

خوشبختانه، راه‌حلی برای مشکلات خرابی برنامه در حال ارائه به آزمایش‌کنندگان در کانال‌های بتا و پیش‌نمایش به‌عنوان بخشی از Windows 11 Build 22000.348 (KB5007262) است. یادداشت‌های انتشار می‌گویند که این وصله حاوی یک رفع مشکل است که ممکن است از باز شدن برنامه‌ها پس از به‌روزرسانی یا تعمیر آن‌ها با استفاده از Microsoft Installer (MSI) توسط کاربران جلوگیری کند. به زودی برای کاربران پایدار نیز عرضه خواهد شد.

مایکروسافت قبلاً اعلام کرده بود که در حال کار بر روی یک اصلاح است و به کاربران توصیه می‌شود در صورت خراب شدن برنامه‌ها، برنامه‌های خود را مجدداً نصب کنند. این بروزرسانی همچنین شامل اصلاحاتی برای عملکرد خراب Appx PowerShell cmdlet است که PowerShell 7.1 و نسخه های جدیدتر را تحت تأثیر قرار داده است. همچنین یک راه حل برای خطای «تصویر بد» که در هنگام راه‌اندازی ظاهر شد وجود دارد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا