شرکت رولزرویس حدود دو ماه پیش از اولین هواپیمای تماماً الکتریکی خود رونمایی کرد و برای آن یک تست پرواز نیز ترتیب داد. حال پس از گذشت این مدت، به نظر می‌رسد که هواپیمای فوق موفق شده رکورد سرعت مربوط به هواپیماهای الکتریکی را شکسته و به نام خود ثبت نماید.

این هواپیمای برقی که روح نوآوری (Spirit of Innovation) نام دارد، هفته گذشته در یکی از سایت‌های آزمایشی وزارت دفاع بریتانیا به آسمان رفت و به حداکثر سرعت 623 کیلومتر در ساعت (387.4 مایل در ساعت) رسید که به گفته شرکت رولز رویس نه تنها به سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان تبدیل شد، بلکه به عنوان سریع‌ترین وسیله نقلیه الکتریکی جهان نیز شناخته می‌شود.

از ابتدا نیز “روح نوآوری” طراحی شده بود تا سریع‌ترین هواپیمای برقی جهان شود و سرعت 210 مایل در ساعت (338 کیلومتر بر ساعت) را که توسط “زیمنس” در سال 2017 ثبت شده بود را بشکند. این سه رکورد حالا برای تایید رسمی به فدراسیون بین‌المللی هوانوردی ارسال شده، با این حال رولزرویس مدعی است که هواپیمای آن‌ها در طول این پرواز به سرعت 623 کیلومتر بر ساعت هم رسیده تا سریع‌ترین وسیله نقلیه الکتریکی کره زمین باشد.

این هواپیما با قدرت 535 اسب بخار معادل 400 کیلووات با یک پیشرانه تمام الکتریکی و بسته باتری 6480 سلولی که به عنوان متراکم‌ترین انرژی‌ که تاکنون در یک هواپیمای برقی شناخته می‌شود، به این سرعت رسید. هر چند رکورد روح نوآوری را باید به قال نیک گرفت، هواپیماهای الکتریکی هنوز برای مصارف تجای کاربردی نیستند، زیرا باتری‌های فعلی تنها به اندازه 5 درصد سوخت جت انرژی ذخیره می‌کنند.

با این حال باید به این نکته اشاره کنیم موتورهای الکتریکی برخلاف نمونه‌های احتراق داخلی قادرند در هنگام ارتفاع گرفتن تمام توان خود را به کار گیرند که همین امر، آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ارتفاع گرفتن سریع و انجام پروازهای کوتاه مدت تبدیل خواهد کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *