در نشانه دیگری از اتحاد رو به رشد بین گوگل و سامسونگ، شب گذشته هر دو شرکت اعلام کردند که آنها اساساً Wear OS – سیستم عامل گوگل – و پلتفرم نرم افزاری مبتنی بر Tizen را ترکیب می کنند که از سالهای دور پایه پوشیدنی های سامسونگ بوده است. از سیستم عامل بدست آمده در حال حاضر به سادگی “Wear” نام برده می شود، اگرچه ممکن است این نام نهایی نباشد.

به لطف این ادغام، عمر باتری ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Wear OS بهبود پیدا می‌کند و همچنین سرعت اجرا شدن اپلیکیشن هم تا 30 درصد بیشتر می‌شود. در ضمن توسعه‌دهندگان دیگر نیازی به ایجاد اپلیکیشن‌های مختص ساعت‌های هوشمند سامسونگ ندارند و تنها برای یک سیستم‌عامل اپلیکیشن خود را آماده خواهند کرد. گوگل در ضمن وعده داده که تنوع اپلیکیشن‌ها و واچ‌فیس‌ها هم بهبود پیدا می‌کند.

جزئیات همکاری سامسونگ و گوگل هنوز مشخص نشده اما سامسونگ اعلام کرده که نسل جدید ساعت هوشمند گلکسی واچ همراه با پلتفرم Wear OS راهی بازار می‌شود و همچنین گجت‌های جدید فیت‌بیت هم از همین پلتفرم بهره خواهند برد. طبق اعلام گوگل، برخی از ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت هم راهی این پلتفرم می‌شوند که با توجه به انتقال مالکیت این شرکت به گوگل، چنین تصمیمی کاملا طبیعی محسوب می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *