گوناگون

حدود 25 هزار کامپیوتر دولتی آلمان به لینوکس مجهز می شوند

ایالت شلسویگ-هولشتاین آلمان تصمیم گرفته است که کار با ویندوز بسته و اختصاصی انجام شود و تا پایان سال 2026 به Linux/GNU منبع باز منتقل شود. اولین گام به شکل انتقال حدود 25000 کامپیوتر به LibreOffice بنیاد اسناد از مجموعه برنامه های مایکروسافت آفیس و سپس انتقال تمام این دستگاه ها به لینوکس با حذف کامل ویندوز خواهد بود.

این 25000 رایانه قرار است “توسط کارمندان و کارکنان دولت (از جمله معلمان) استفاده شود” که اساساً به این معنی است که بخش بزرگی از اداره دولتی و بخش آموزش از روش منبع باز استقبال خواهند کرد. در مصاحبه ای با مجله c’t (Heise) ماه گذشته، یان فیلیپ آلبرشت، وزیر دیجیتالی سازی شلزویگ-هولشتاین، جزئیات بیشتری را در رابطه با این حرکت به اشتراک گذاشت.

او اظهار داشت یکی از دلایل اصلی دور شدن از راه حل های اختصاصی هزینه صدور مجوز بود. علاوه بر این، حرکت به منبع باز نیز می تواند انعطاف پذیری بیشتری را به همراه داشته باشد. به گفته یان فیلیپ آلبرشت، LibreOffice نیز به خوبی با زیرساخت فعلی یکپارچه شده است. او همچنین اظهار داشت که دولت برنامه‌های آتی برای انتقال بیشتر این کارهای آفلاین به وب با استفاده از نرم‌افزار مبتنی بر dPhoenixSuite Dataport دارد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا