گوناگون

گوگل در حال توسعه میکروسکوپ هوش مصنوعی برای کمک به پزشکان در تشخیص سرطان است

گوگل یک “میکروسکوپ واقعیت افزوده” (ARM) را در ارتباط با وزارت دفاع ساخته که از پیشرفت‌های هوش مصنوعی برای پوشش شاخص‌های بصری، مانند نقشه‌های حرارتی یا مرزهای اشیا، به طور بلادرنگ استفاده می‌کند. افزوده‌های هوش مصنوعی طبقه‌بندی نمونه‌ها و شناسایی حضور سلول‌های سرطانی یا عوامل بیماری‌زا را آسان‌تر می‌کند.

ARM اولین بار در سال 2018 به صورت عمومی مورد آزمایش قرار گرفت و هنوز برای تشخیص بیماران استفاده نشده بود. در حال حاضر، 13 نمونه اولیه از ARM وجود دارد که هنوز قبل از اینکه بتواند به پزشکان روزمره کمک کند، آزمایشات قابل توجهی مورد نیاز است. با این حال، به گفته گوگل، هدف ایجاد سیستمی است که می‌تواند در میکروسکوپ‌های اپتیکال موجود در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها نصب شود.

سپس میکروسکوپ‌های مجهز به ARM می‌توانند بازخوردهای بصری مختلفی از جمله متن، فلش‌ها، خطوط، نقشه‌های حرارتی یا انیمیشن‌ها را ارائه دهند که هر کدام برای اهداف ارزیابی منحصربه‌فرد طراحی شده‌اند. طبق گزارش CNBC، واحد نوآوری دفاعی وزارت دفاع با گوگل توافقاتی را انجام داده که توزیع ARM را از طریق ارتش امکان پذیر می کند، با این امید که بتواند در پاییز امسال برای برخی از کاربران دولتی در دسترس باشد. انتظار می رود ARM بین 90000 تا 100000 دلار هزینه داشته باشد که احتمالاً فراتر از هزینه ارائه دهندگان بهداشت محلی است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا