موبایل و تبلت

سرمایه‌گذاری شیائومی و هواوی در تامین‌ کننده باتری خودروهای NIO

شیائومی و هواوی ظاهراً به دنبال تسریع در برنامه‌های خودروهای الکتریکی خود هستند. هر دو برند مبلغ قابل توجهی را در تامین‌کننده باتری خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که استارتاپ چینی خودروهای برقی NIO را نیز تامین می‌کند.

طبق گزارش 36kr، دو غول فناوری چینی در Beijing Welion New Energy Ltd، یک تامین کننده باتری مستقر در چین، سرمایه گذاری کرده اند. این گزارش می افزاید که این شرکت برای پروژه خود به ارزش 5 میلیارد یوان (تقریبا 782 میلیون دلار آمریکا) از هر دو برند سرمایه جذب کرده است. قابل ذکر است، این سرمایه گذاری مورد بحث 500 میلیون یوان (تقریبا 78.2 میلیون دلار آمریکا) ارزش دارد. برای کسانی که نمی دانند، Weilan یک شرکت فناوری پیشرفته است که بر توسعه نسل بعدی باتری های حالت جامد تمرکز دارد.

Weilan New Energy در سال 2016 تاسیس شد و دارای سه پایگاه تولید در چین است. باتری‌های آن قبلاً به وسایل نقلیه برقی، از جمله NIO ET7، که حداکثر برد 1000 کیلومتری را می‌بالد، نیرو می‌دادند. با سرمایه گذاری هواوی و شیائومی در این شرکت، به نظر می رسد که آنها قصد دارند برنامه های خود را برای پروژه های برقی مربوطه خود تسریع کنند. پیش از این، شیائومی دومین واحد خودروی خود را به ثبت رسانده بود، در حالی که یک گزارش مالی جداگانه نشان داده بود که بیش از 500 عضو تحقیق و توسعه در واحدهای خودروی آن کار می کنند.

از سوی دیگر، هواوی محصولاتی را برای سایر برندهای خودرو روانه بازار کرده، در حالی که اولین سرمایه گذاری مشترک آن با اولین مدل خود AVATR مدل E11 را در اوایل این ماه رونمایی کرده بود. هر دو برند در گذشته حتی خریدهای استراتژیکی برای تقویت بیشتر برنامه های خودروهای الکتریکی خود انجام داده اند، بنابراین این گزارش تعجب آور نیست.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا