گوناگون

تسلا مدل Y در چین تراشه AMD Ryzen را دریافت می‌کند

اگر تسلا مدل Y بخرید، حداقل در چین، ممکن است قدرت محاسباتی شگفت انگیزی را دریافت کنید. به گزارش Electrek، تسلا سیستم اطلاعات سرگرمی کراس اوور الکتریکی خود را که در چین عرضه کرده، به جای پردازنده معمولی اینتل به AMD Ryzen مجهز می کند. صاحبان نسخه‌های پرفورمنس تاکنون متوجه این تعویض شده‌اند، اما تسلا در طول تاریخ از پلتفرم محاسباتی یکسانی برای تمام سطوح تریم یک مدل خاص استفاده کرده است.

مشخص نیست که آیا این دقیقا همان APU Ryzen است که در آخرین مدل S و X وجود دارد. همچنین مشخص نیست که آیا تسلا سوئیچ به AMD را به چین محدود کرده یا این تغییر را در سایر نقاط جهان انجام می دهد. اعتقاد بر این است که تسلا تیم روابط عمومی خود را منحل کرده و در سال های اخیر به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

عوامل متعددی می تواند نقش داشته باشد، هر چقدر هم که جهش به سمت AMD بزرگ باشد. این ممکن است تلاش دیگری برای مقابله با کمبود تراشه با استفاده از قطعات در دسترس تر یا ادغام در اطراف یک تامین کننده باشد؛ بنابراین می تواند به کاهش هزینه ها نیز کمک کند. یا همچنین می‌تواند نشان‌دهنده انتقال به تراشه‌های رایزن در سراسر خط تولید تسلا باشد، اگرچه در آینده نزدیک ممکن است روی همه مناطق تاثیر نداشته باشد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا