اپل ارسال iOS 15.2 beta 4 را هم برای توسعه دهندگان و هم برای آزمایش کنندگان بتا عمومی که مشترک برنامه بتای اپل هستند، آغاز کرده است. همچنین امروز برای توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان بتا عمومی، iPadOS 15.2 beta 4 (build: 19C5050b)، watchOS 8.3 beta (build: 19S5050c) و tvOS 15.2 بتای عرضه شده‌اند.

با نزدیک‌تر شدن به بیلد نهایی iOS 15.2، ممکن است به خاطر بیاورید که ویژگی خلاصه اعلان‌ها را به‌روزرسانی می‌کند، که به شما امکان می‌دهد با اعلان‌های برنامه‌هایتان که صفحه نمایش شما را پر می‌کنند، قطع نشوید. درعوض، همه اعلان‌های غیر فوری شما در یک خلاصه در یک زمان برنامه‌ریزی شده برای شما ارسال می‌شوند. دایرکت مسیج (DM) و پیام‌های حساس به زمان همیشه بلافاصله ارسال می‌شوند، بنابراین این را در نظر داشته باشید.

با نصب iOS 15.2، خلاصه اعلان‌ها دیگر به‌عنوان یک لیست ظاهر نمی‌شود، بلکه به‌عنوان بلوک‌های جداگانه در صفحه قفل شما دیده می‌شود. آخرین نسخه‌های iOS و iPadOS گزارش حریم خصوصی برنامه را ارائه کرده که به کاربران نشان می‌دهد اپل و اپلیکیشن شخص ثالث از طریق مجوزهای حریم خصوصی اعطا شده توسط آنها به کدام داده‌ها دسترسی دارند. این مجوزها ممکن است به برنامه‌ها اجازه دسترسی به موقعیت مکانی، دوربین، مخاطبین، دوربین، میکروفون و عکس‌های آیفون خود را بدهد.

مدل های آیفون 13 پرو دارای قابلیتی به نام حالت ماکرو هستند که به طور خودکار دوربین فوق عریض را به یک دوربین ماکرو تبدیل می کند تا هر زمان که دستگاه در فاصله 10 سانتی متری (3.94 اینچ) از یک شی قرار گیرد، از نزدیک عکس بگیرید. عکاسی ماکرو به شما کمک می‌کند از حشرات، گل‌ها و سایر سوژه‌هایی که کمتر از ۲ سانتی‌متر (.۷۹ اینچ) فاصله ندارند، عکس بگیرید. اپل یک ضامن در iOS 15.2 اضافه می کند که به کاربران امکان می دهد حالت ماکرو را غیرفعال کنند.

iOS 15.2 همچنین با اجازه دادن به کاربران برای اسکن محیط اطراف خود برای AirTags و سایر دستگاه های مورد استفاده با برنامه Find My که می تواند بدون اطلاع آنها آنها را ردیابی کند، احساس امنیت بیشتری در کاربران آیفون ایجاد می کند. این ویژگی در بخش جدیدی از برنامه Find My یافت می‌شود که با نصب iOS 15.2 روی آیفون ظاهر می‌شود و Items That Can Track me نام دارد. هر آیتم نزدیکی که متعلق به شما نیست اما حاوی فناوری ردیابی اپل است، در این بخش ظاهر می‌شود.

علاوه بر این، هر AirTag که به مدت 24 ساعت و بیشتر از صاحب خود دور باشد، یک صدای هشدار تولید می کند. اگر با یک کالای ردیابی شده توسط AirTag برخورد کردید که متعلق به شما نیست، نام تغییر یافته “Help Return Items Lost” به شما اطلاعاتی در مورد نحوه تماس با صاحب کالا می دهد تا بتوان آن را بازگرداند. به خاطر داشته باشید که نسخه‌های بتا iOS ناپایدار هستند و برخی از ویژگی‌ها و برنامه‌ها ممکن است وقتی یک بیلد بتا را نصب کرده‌اید کار نکنند. علاوه بر این، عمر باتری می تواند تا زمان انتشار نسخه نهایی بیلد کاهش یابد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *