پس از راه‌اندازی اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 12L در لنوو تب P12 پرو تنها چند روز پیش، اولین نسخه بتا ساخته شده از اندروید 12L اکنون برای توسعه در دسترس است. علاوه بر اینکه می‌توانند اندروید ۱۲ ال بتا ۱ را روی تبلت‌های لنوو و دستگاه‌های پیکسل اجرا کنند، توسعه‌دهندگان می‌توانند از اندروید استودیو برای شبیه‌سازی برنامه‌های خود در نمایشگرهای بزرگ استفاده کنند.

لیستی از پیشرفت ها و تغییرات در بلاگ توسعه دهندگان اندروید منتشر شده که بیشتر آنها بر روی بهینه سازی تجربه کاربر در دستگاه های دارای نمایشگر بزرگ، به ویژه تبلت ها تمرکز دارند. جدا از رفع اشکال، بهینه‌سازی‌ها و وصله‌های امنیتی دسامبر، بتا 1 مواردی را برای صفحه‌های بزرگ‌تر اصلاح می‌کند: اعلان‌ها، تنظیمات سریع، صفحه قفل، نمای کلی و صفحه اصلی. سایر قسمت‌های رابط کاربری از طرح‌بندی دو ستونی با صفحه‌های بالاتر از 600dp استفاده می‌کنند.

چندوظیفه ای نیز ویژگی های جدیدی دریافت می کند. اکنون نوار وظیفه ای وجود دارد که به شما امکان می دهد نمادهای اپلیکیشن های اخیراً استفاده شده را مستقیماً به حالت اسپلیت برچسب گذاری کرده و بکشید. هدف اندروید این است که همه اپلیکیشن ها بدون توجه به اینکه آیا اپ قابل تغییر اندازه است یا خیر، روی اسپلیت اسکرین کار کنند. اندروید 12L همچنین جعبه نامه را در اپ هایی که در حالت سازگاری اجرا می شوند بهبود می بخشد.

اندروید API های بیشتری برای توسعه دهندگان دارد تا با طراحی متریال، اپ ها را برای صفحه نمایش های بزرگ بهینه کنند. Jetpack Compose تغییرات رابط کاربری را در اندازه‌های مختلف صفحه نمایش، کلاس‌های اندازه پنجره برای تغییر اندازه طرح‌بندی برنامه‌ها، و شبیه‌ساز قابل تغییر اندازه در Android Studio به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌ها را در اندازه‌ها و وضوح‌های مختلف صفحه امتحان کنند.

بیشتر این تغییرات در نمایشگرهای بزرگ‌تر آشکار می‌شوند، با این حال دستگاه‌های پیکسل همچنین می‌توانند با ثبت نام در حساب گوگل خود و شرکت در برنامه بتا اندروید، نسخه بتای اندروید 12L را نصب کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *