رپورتاژ آگهی

چگونه هارد مناسب انتخاب کنیم

اکثر افراد به دنبال یک هارد مناسب برای ذخیره سازی اطلاعات خود هستند. این اطلاعات از قبیل آهنگ، عکس های شخصی، برنامه ها و دیگر اطلاعات خود است و این موضوع که کدام هارد مناسب است و نوع عملکرد کدام هارد خوب است ذهن افراد را درگیر کرده است. برای خرید هارد، هر فرد باید نسبت به کار خود که چقدر فضا نیاز دارد دستگاه ذخیره سازی مناسب خود را خریداری کند.

هدف از این مقاله برای شما انتخاب هارد مناسب است.

چگونه یک هارد مناسب از لحاظ ظرفیت انتخاب کنیم؟

انتخاب یک هارد مناسب به شما کمک می کند، تا اطلاعات خود را در دستگاه ذخیره سازی مناسب ذخیره کنید. شما بر اساس اینکه چه مقدار اطلاعات دارید، دستگاه ذخیره سازی خود را نسبت به ظرفیت و عملکرد های دیگر آن باید انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید حجم کمی از اطلاعات خود را به دستگاه دخیره سازی انتقال دهید و ذخیره کنید بهتر است هارد های قابل حمل خریداری کنید، که به این نوع هارد ها، هارد های اکسترنال می گویند. جابجایی آن اسان و بخاطر وزن سبک آن به راحتی می توانید با خود حمل کنید. این هارد ها در نوع SSD وHDD  در بازار موجود هستند.

در ادامه در رابطه با این دو نوع هارد صحبت کرده ایم.

هارد SSD یا HDD کدام انتخاب بهتری است؟

هاردها در دو نوع اکسترنال (خارجی) و اینترنال (داخلی) در بازار موجود هستند، هر کدام کارایی منحصر به فرد خود را دارند، که در دو نوع SSD وHDD  عرضه شده اند. دستگاه های ذخیره سازی در ترابایت های مختلف در بازار موجود هستند، و هر کدوم کارایی منحصر خود را دارند. به عنوان مثال قیمت هارد 5 ترابایت که در دو نوع اکسترنال و اینترنال در بازار موجود است و بستگی به مدل، نوع و کارایی آن قیمت های مختلفی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت هارد پنج ترابایت در این مقاله صحبت کرده ایم.

اگر اطلاعات با حجم بالا و زیادی دارید، بهتر است از هارد HDD استفاده کنید. این دستگاه ذخیره سازی هزینه کمتری نسبت به SDD دارد. هارد های دیسکی در شرایط اقتصادی فعلی یک گزینه مناسب برای افرادیست می خواهند اطلاعات خود را در دستگاهی دیگر ذخیره کنند.

ولی اگر سرعت بیشتر مد نظر شماست بهتر است از دستگاه ذخیره سازی  SDDاستفاده کنید. از مزایای SSD می توان به بالا بودن سرعت خواندن و نوشتن، استفاده کمتر از برق و بالا بودن مقاومت آن، اشاره کرد که آن را به انتخابی خوب و پر هزینه تبدیل می کند.

SDD و HDD تفاوت هارد

چه مقدار هزینه ای برای خرید هارد مناسب پرداخت کنیم؟

هارد ها در قیمت های مختلفی در بازار موجود هستند و گران بودن آن دلیلی برای خوب بودن دستگاه ذخیره سازی نمی شود. هارد ها بر اساس نوع برند، ظرفیت و کارایی آنها در قیمت های مختلف در بازار موجود است.

اگر به فروشگاه ها مراجعه کنید، با تعداد زیادی از برندهای هارد دیسک های مختلف مواجه می شوید. درحال حاظر سه شرکت سیگیت، توشیا و سترن دیجیتال تولید کننده دیسک سخت در جهان هستند.

شرکت سیگیت که معروف ترین آنها و از تولید کنندگان قدیمی تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات و داده ها است. این شرکت هارد سیگیت 1 ترابایت را ارائه کرده است که در دو نوع اکسترنال و اینترنال در ترابایت های مختلف وجود دارد. هارد سیگیت اکسترنال یک ترابایت در انواع مختلفی در بازار موجود است. شرکت سیگیت سری هاردهایی از قبیل باراکودا (Barracuda)، آیرن ولف (IronWolf)، اسکای‌هاوک (SkyHawk)، فایرکودا (FireCuda) در بازار ارائه داده است که هر فرد با توجه به نیاز خود خریداری می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هارد سیگیت و هارد سیگیت یک ترابایت در این مقاله صحبت کرده ایم.

هارد اکسترنال بهتر است یا اینترنال

همانطور که در بالا اشاره کردم بطور کلی هارد های اکسترنال و اینترنال در دو نوع SDD و HDD هستند.

اینترنال، هاردی حافظه ای است، که همیشه روی سیستم  قرار میگیرد، و به عنوان حافظه اصلی موجود در کامپیوتر و لب تاپ است. در این نوع دستگاه ذخیره سازی برخلاف هارد اکسترنال جابجایی آن سخت و زمان بر است و محل قرارگیری آن در داخل سیستم است.

اما هارد دیسک اکسترنال در دو نوع رومیزی (Desktop) و قابل حمل (Portabel) موجود است. که در نوع رومیزی به دلیل سنگین بودن و حجم زیاد بیشتر در شرکت و سازمان های بزرگ برای ذخیره سازی اطلاعات و پشتیبان گیری داده ها استفاده می شود. یکی از محبوبیت هایی که دستگاه ذخیره سازی اکسترنال دارند، قابلیت حمل آن ها است و به راحتی می توان از سیستم جدا کرد.

امروزه اکثر مردم بخاطر دغدغه های خود و نبودن زمان کافی برای گشتن نیاز خود در بازار، خرید های خود را اینترنتی انجام می دهند. اگر قصد خرید هارد اکسترنال از سایت دیجیکالا را دارید ما به شما توصیه می کنیم از وب سایت دیجی مکس کالا استفاده کنید تا با قیمت بهتر کالای خود را خریداری کنید.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا