گوناگون

کالیفرنیا مجوز تست بدون راننده Pony.ai را به حالت تعلیق درآورد

Pony.ai، یک شرکت رانندگی خودکار چینی که توسط تویوتا حمایت می شود، حداقل در حال حاضر دیگر نمی تواند وسایل نقلیه کاملاً خودران را در کالیفرنیا آزمایش کند. به گزارش رویترز، DMV مجوز تست بدون راننده خود را در 19 نوامبر، چند هفته پس از یک تصادف گزارش شده در فرمونت، به حالت تعلیق درآورد. بر اساس گزارش ثبت شده در DMV ایالتی، یک وسیله نقلیه Pony.ai که به طور مستقل کار می کرد در 28 اکتبر به جداکننده مرکز جاده و تابلوی راهنمایی و رانندگی برخورد کرد.

این حادثه تنها یک وسیله نقلیه بود و هیچ مصدومی و خودروهای دیگری درگیر نشد. همانطور که رویترز گفت، مشخص نیست چه جنبه‌ای از تصادف باعث شد DMV مجوز Pony.ai را به حالت تعلیق درآورد، اما این شرکت گفت که بلافاصله تحقیقات را آغاز کرده و با آژانس همکاری می‌کند تا بفهمد چه چیزی باعث این برخورد شده است. در حالی که Pony.ai دیگر نمی تواند وسایل نقلیه کاملاً خودران را در کالیفرنیا آزمایش کند، می تواند آزمایشات خود را با رانندگان ایمنی پشت فرمان ادامه دهد.

این شرکت دارای 10 خودروی الکتریکی هیوندای موتور کونا است که برای آزمایش ثبت نام کرده اند و تنها شش ماه پیش مجوز تست بدون راننده خود را برای سه شهر در این ایالت دریافت کرده است. این هشتمین شرکتی است که پس از شرکت هایی مانند Waymo، Cruise و Baidu، چنین مجوزی را در کالیفرنیا دریافت می کند. بر اساس شرایط این مجوز، Pony.ai مجوز انجام آزمایشات بدون راننده در فریمونت، میلپیتاس و ایروین را در جاده های باز و با محدودیت سرعت 45 مایل در ساعت دریافت کرد. علاوه بر این، وسایل نقلیه فقط می توانستند در هوای صاف و بارش خفیف کار کنند.

Pony.ai اخیراً تأییدیه ای برای اجرای خدمات تاکسی خودران پولی در پکن دریافت کرده است، که امیدوار بود تا سال 2022 در کالیفرنیا به آن دست یابد. باید دید که آیا این تعلیق، برنامه ها را به میزان قابل توجهی به تاخیر می اندازد یا خیر.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا