گوناگون

تیک تاک حالا یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد

نمی توان انکار کرد که تیک تاک توانسته توجه بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند را در سراسر جهان جلب کند. با وجود برخی موانع سیاسی در برخی کشورها از جمله آمریکا و هند، تیک تاک اعلام کرد که اکنون 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد.

تیک تاک که یک شرکت چینی است، به دلیل شیوه های جمع آوری اطلاعات و اتهامات جاسوسی از شهروندان آمریکایی، به شدت توسط دولت آمریکا مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در دوران دولت ترامپ با ممنوعیت آمریکا روبرو شد مگر اینکه با یک شرکت آمریکایی توافق کند. ماه ها بعد گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مذاکرات درباره توافق پس از به قدرت رسیدن بایدن به نتیجه نرسید.

اینستاگرام در تابستان 2018 به این نقطه عطف رسید و در تلاش است تا موقعیت خود را به عنوان یک برنامه اجتماعی محبوب حفظ کند. با ظهور تیک تاک و فرمت های ویدیویی کوتاه آن، اینستاگرام و یوتیوب سعی کردند ظاهر تیک تاک خود را با Instagram Reels و YouTube Shorts ترکیب کنند.

تیک تاک اما علی‌رغم همه محدودیت‌ها، در دوران همه‎‌‌گیری کرونا رشد چشمگیری را تجربه کرد و توانست در سه ماهه نخست سال 2020 میلادی، با ثبت 315 میلیون مرتبه دانلود، عنوان پردانلودترین اپلیکیشن جهان را از آن خود کند. همچنین درآمدهای بایت‌دنس نیز در سال 2020 با رشدی دوبرابری به نسبت سال قبل همراه بود و عدد 34.3 میلیارد دلار را ثبت کرد. طبق گزارش مرکز تحقیقاتی SensorTower، از زمان شروع به کار تیک تاک، حدود 3.2 میلیارد بار دانلود برای این اپلیکیشن ثبت شده که البته این عدد با احتساب دانلودهای نسخه چینی این اپلیکیشن یعنی Duoyin است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا