موبایل و تبلت

مقایسه مشخصات اوپو Find N و گلکسی زد فولد 3

با عرضه اوپو Find N، برند دیگری از گوشی های هوشمند وارد بازار گوشی های تاشو شده است. اگرچه، باید دید فایند N چگونه در برابر بازیکنان معتبری مانند سامسونگ قرار می گیرد که با سری گلکسی زد خود موفقیت چشمگیری داشته است. روز گذشته (15 دسامبر 2021)، فایند N با برچسب قیمتی بسیار ارزان‌تر از رقیب خود گلکسی زد فولد 3 ارائه شد، حال در ادامه نگاهی به مشخصات این دو محصول خواهیم انداخت.

طراحی

سامسونگ قبلاً برای جدیدترین گوشی‌های هوشمند تاشو خود که هم مشخصات قابل‌توجه و هم طراحی ممتاز را ارائه می‌کنند، تحسین شده است. گلکسی زد فولد 3 آن بهترین مدل است و طراحی تمیزی را با ماژول دوربین حداقل ارائه می دهد. هنگامی که تا می شود، کاملا جمع و جور می شود، اما ضخیم تر نیز می شود، که در مورد فایند N نیز صدق می کند. اما در حالی که سامسونگ روی تضمین تجربه ای زیبا و محافظت شده با رتبه ضد آب IPX8 تمرکز کرده بود، اوپو به سراغ رویکرد بهبود یافته احساس دست رفت. این شرکت بر تجربه کلی کاربر در حین استفاده از دستگاه تاکید کرد. این گوشی با طراحی ارگونومیک، صفحه نمایشی که حداقل به مدت 5 سال بدون چروک می ماند، و حالت FlexForm مفیدی که حتی با برنامه دوربین مرتبط می شود، به لطف مکانیسم لولای Flexion جدید خود ارائه می شود.

صفحه نمایش

ابتدا در مورد گلکسی زد فولد 3 صحبت کنیم؛ باید بگوییم که این گوشی دارای یک صفحه نمایش 7.6 اینچی AMOLED اصلی با وضوح 2K، نرخ تازه سازی 120 هرتز و گواهی HDR10+ است. صفحه نمایش خارجی آن 6.2 اینچی AMOLED است که از فناوری LTPO نیز بهره می برد.

از سوی دیگر، فایند N یک پنل 7.1 اینچی E5 AMOLED با وضوح عجیب 1792 در 1920 پیکسل برای صفحه نمایش داخلی کروی خود ارائه می دهد که از نرخ تازه سازی تطبیقی 120 هرتز و همچنین گواهی TÜV Rheinland پشتیبانی می کند. صفحه نمایش خارجی آن یک پنل 5.49 اینچی AMOLED است، اما قابل توجه است که هر دو پنل داخلی و خارجی دارای دوربین سلفی پانچ سوراخ هستند.

سخت افزار و نرم افزار

از نظر مشخصات و نرم افزار، هر دو گوشی هوشمند کاملا مشابه هستند. فایند N و گلکسی زد فولد 3 دارای پردازنده اسنپدراگون 888 به همراه حافظه UFS 3.1 و رم LPDDR5 هستند. اما فایند N از یک مدل 8 گیگابایتی + 256 گیگابایتی شروع شده، در حالی که همتای گلکسی از پیکربندی بالاتر 12 گیگابایتی + 256 گیگابایتی ارائه می شود. با این حال، هر دو مدل دارای 12 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی هستند. گوشی تاشو این غول فناوری کره جنوبی One UI 3.1 مبتنی بر اندروید 11 را اجرا می کند، در حالی که فایند N دارای ColorOS 12 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 11 است.

دوربین

برای عکاسی، فایند N ممکن است برتری واضحی نسبت به گلکسی زد فولد 3 گران‌تر داشته باشد. این دستگاه از یک دوربین سه گانه در قسمت پشتی بهره می برد که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی سونی IMX766، لنز 16 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین 13 مگاپیکسلی تله فوتو است. هر دو صفحه نمایش خارجی و داخلی دارای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هستند. در همین حال، سامسونگ گلکسی زد فولد 3 را با ماژول دوربین سه گانه ارائه می دهد که مشابه نسل قبلی است. به عبارت دیگر، شما سه سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین های اصلی، فوق عریض و تله فوتو دریافت می کنید.

دوربین سلفی زیر نمایشگر اصلی قرار دارد و شامل یک لنز اصلی 4 مگاپیکسلی و 10 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض است. در جریان کنفرانس معرفی، مدیران اوپو قابلیت‌های دوربین گوشی‌های تاشو جدید را به نمایش گذاشتند، که به نظر می‌رسد کمی تطبیق‌پذیرتر از ارائه‌دهنده سامسونگ باشد.

باتری و قیمت

به نظر می رسد فایند N از نظر باتری نیز دارای برتری است؛ این دستگاه از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی بهره گرفته که از شارژ 33 واتی SuperVOOC، شارژ بی سیم 15 واتی و حتی شارژ معکوس 10 واتی نیز پشتیبانی می کند. از سوی دیگر، گلکسی زد فولد 3 دارای یک باتری 4400 میلی آمپر ساعتی است که فقط از شارژ سریع 25 واتی و شارژ بی سیم 11 واتی پشتیبانی می کند. در حالی که فایند N از شارژ معکوس نیز پشتیبانی می کند، در این بخش بر روی کاغذ برنده می شود.

این شاید یکی از جالب‌ترین جنبه‌های فایند N باشد؛ محصول اوپو ورود خود به بخش تلفن‌های تاشو را با قیمتی نزدیک به گوشی‌های پرچمدار معمولی مانند سری آیفون 13 اپل یا سری گلکسی S21 آغاز می کند. قیمت آن از 7699 یوان (تقریباً 1200 دلار آمریکا) در چین شروع می شود در حالی که گلکسی زد فولد 3، مدل تاشو برتر فعلی سامسونگ، از حدود 1700 دلار شروع می شود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا