سخت افزار

انویدیا از سه کارت گرافیک جدید رونمایی کرد

انویدیا به تازگی سه پردازنده گرافیکی موبایل جدید را معرفی کرده است، اگرچه سوال اینجاست که واقعاً هر کدام از آنها چقدر جدید هستند، زیرا نام مدل نشان می دهد که آنها چیزی غیر از این هستند. ابتدا جی‌فورس RTX 2050 است که بر اساس معماری تورینگ می باشد. دو پردازنده گرافیکی دیگر جی‌فورس MX550 و MX570 بوده که هر دو احتمالاً مبتنی بر معماری Ampere هستند، اگرچه انویدیا مشخصات آن را تأیید نکرده است.

جی‌فورس RTX 2050 دارای 2048 هسته CUDA است که بیشتر از RTX 2060 موبایل است، اما بسته به انتخاب های طراحی لپ تاپ و خنک کننده، سرعت کلاک کمتر و مصرف انرژی بسیار کمتری در 30 تا 45 وات دارد. همچنین به 4 گیگابایت حافظه 64 بیتی GDDR6 محدود شده، که وقتی صحبت از پهنای باند حافظه به میان می‌آید، آن را در قلمرو GeForce MX قرار می‌دهد، چراکه انویدیا پهنای باند حافظه را تا 112 گیگابایت بر ثانیه ذکر کرده است.

انویدیا اطلاعاتی درباره کارت های گرافیک جی‌فورس MX570 و MX550 منتشر نکرده، با این حال به علت توسعه بر پایه معماری Ampere، انتظار می‌رود عملکردی مشابه نسخه‌های پایه کارت‌های گرافیک سری RTX 3000 داشته باشند. به گفته انویدیا، این سه کارت گرافیک جدید از فناوری DLSS و همچنین رهگیری پرتو پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، با پشتیبانی از انویدیا Optimus، تعادل مناسبی میان شارژدهی باتری و عملکرد گیمینگ ارائه خواهند کرد.

جدیدترین کارت‌های گرافیک انویدیا در بهار 2022 با لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی روانه بازار خواهند شد. انتظار می‌رود سال آینده میلادی با نسل جدید کارت‌های گرافیک این کمپانی تحت سری RTX 40 هم روبه‌رو شویم.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا