همانطور که می‌دانید در چند سال اخیر شرکت سامسونگ پرچمداران گلکسی نوت یا گلکسی اس را با توجه به منطقه جغرافیایی کاربر در دو نسخه‌ی مجهز به چیپست اسنپدراگون یا اگزینوس عرضه کرده است. طبق خبر جدید، این شرکت قصد دارد گلکسی A53 را نیز دو مدل مجهز به چیپست‌های متفاوت رونمایی و عرضه کند.

منبع این خبر مدعی است گوشی گلکسی A53 فقط در یک نسخه‌ 5G تولید می‌شود؛ پس تفاوت مدل‌های آن به فناوری 4G یا 5G ارتباطی ندارد و به چیپست داخلی آن مرتبط است. گوشی گلکسی A53 5G احتمالاً در برخی بازارها مانند بازار آمریکا با یک تراشه‌ اگزینوس جدید مانند اگزینوس 1200 و شماره مدل SM-A536U رونمایی می‌شود. افزون بر این، دو نسخه‌ SM-A536B برای بازار اروپا و SM-A536E برای بازار خاورمیانه و آسیا نیز وجود دارند که ممکن است از چیپست‌های متفاوتی استفاده کنند.

در صورت صحت این خبر، می‌توان یکی از دلایل این تصمیم سامسونگ را معضل کمبود تراشه‌های نیمه‌هادی در جهان دانست. غول کره‌ای نمی‌خواهد پس معرفی گوشی‌های پرفروش و محبوب خود با مشکل کمبود موجودی مواجه شود و از این رو تعداد بیشتری تامین‌کننده تراشه برای محصولات خود در نظر دارد.طبق خبرهای منتشر شده، سامسونگ احتمالاً در تاریخ مارس 2022 از گوشی گلکسی A53 رونمایی می‌کند و این مراسم ممکن است گوشی‌های گلکسی A73 و گلکسی A33 را نیز به همراه داشته باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *