بررسیموبایل و تبلت

بررسی ریلمی 12 پرو

ریلمی با سرمایه گذاری بر موفقیت نسخه قبلی خود، بار دیگر با عرضه سری ریلمی 12 پرو در ماه گذشته، سطح بازار گوشی های هوشمند میان رده را افزایش داد. در میان پیشنهادات برجسته، ریلمی 12 پرو پلاس با طراحی دکو دوربین لوکس الهام گرفته از ساعت و دوربین تله فوتو پریسکوپ پیشگامانه، توجه را به خود جلب می کند.

در همین حال، همتای آن، ریلمی 12 پرو همان زبان طراحی را دارد و با ویژگی متمایز خود، دوربین تله فوتو قدرتمندی که زوم اپتیکال تا 2 برابر داشته، می‌درخشد. در این بررسی، اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر بیندازیم تا ببینیم ریلمی 12 پرو چه چیزی را ارائه می‌کند.

طراحی و صفحه نمایش

ریلمی 12 پرو با طراحی خود یک فاکتور خوب را به نمایش می گذارد. در حالی که نوع آبی Submarine غیرقابل انکار چشم نواز است، نسخه Navigator Beige این دستگاه رویکرد محافظه کارانه تری دارد. طراحی الهام گرفته از ساعت لوکس، روکش چرم گیاهی مقاوم در برابر لکه، جذابیت آن را بیش از پیش برجسته می کند. به نظر می رسد که این برند توجه زیادی به ارائه بهترین طراحی ممکن نسبت به قیمت خود داشته است. خوانندگان باید توجه داشته باشند که بافت پشتی به راحتی کثیفی را جذب می کند، اگرچه تمیز کردن آن نیز آسان است.

جلوی ریلمی 12 پرو صفحه نمایشی با لبه خمیده حضور داشته و پشتی آن نیز روکش چرمی بوده که چسبندگی را بهبود می بخشد و در دست احساس راحتی دارد. قابل ذکر است که این گوشی دارای استاندارد IP65 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است که از دوام در برابر خطرات محیطی اطمینان می دهد. با ضخامت 8.75 میلی متر و وزن 190 گرم، پروفایل متعادلی را حفظ می کند و هم متریال و هم قابلیت مدیریت را ارائه می دهد.

ریلمی 12 پرو مجهز به یک پنل 6.7 اینچی AMOLED با وضوح فول اچ دی پلاس، نرخ تازه سازی 120 هرتز، 2160Hz PWM dimming و عمق رنگ 10 بیتی است. ریلمی با معرفی ویژگی ProXDR، که معمولاً در گوشی‌های هوشمند گران‌تر یافت می‌شود، برای بهبود جزئیات عکس HDR در شرایط نوری مختلف، تلاش بیشتری می‌کند.

علاوه بر این، موتور تقویت کننده رنگ ویدیویی O1، در دسترس برای برنامه های منتخب، محتوای SDR را به HDR ارتقا می دهد و تجربه مشاهده را غنی می کند. کاربران می توانند تجربه نمایش خود را با گزینه های پروفایل رنگی از جمله Vivid، Natural و Cinematic بیشتر سفارشی کنند. در مورد محافظت، دستگاه دارای شیشه 0.5 میلی متری با استحکام بالا است.

پشتیبانی از Widevine L1 وجود دارد که به کاربران دستگاه اجازه می دهد محتوای HD را پخش کنند. در حالیکه از HDR در یوتیوب پشتیبانی کرده، در نتفلیکیس پشتیبانی نمی شود. پیکربندی بلندگوی دوگانه با Dolby Atmos ریلمی 12 پرو بلند و واضح بوده و به اندازه کافی برای تماشای زیاد خوب است.

عملکرد و نرم افزار

در بخش پردازشی، از تراشه 4 نانومتری کوالکام اسنپدراگون 6 نسل 1 برای ریلمی 12 پرو استفاده شده است.  این چیپست برای بازی های سطح بالا طراحی نشده، اما برای بازی های معمولی و کارهای روزمره به خوبی کار می کند. کاربران ممکن است در حین انجام بازی‌های سنگین، کمی سردرگمی را تجربه کنند، اما 12 پرو برای بازی‌های سطح حرفه‌ای طراحی نشده است.

این چیپست با رم LPDDR4x و حافظه داخلی UFS 3.1 تکمیل شده و همچنین تا 16 گیگابایت رم مجازی ارائه می دهد. ریلمی 12 پرو را می توان با استفاده از یک شارژر سریع 67 واتی آبرسانی کرد. طی تست های انجام شده، در کمتر از 50 دقیقه از 0 به 100 درصد می رسد و با استفاده معمولی، دستگاه می تواند برای کل روز دوام بیاورد.

ریلمی 12 پرو بر روی سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری Realme UI 5 اجرا می شود. سازنده تأیید کرده که این گوشی به مدت سه سال ارتقاء سیستم عامل اندروید 15 و 16 و وصله های امنیتی را دریافت می کند. در حالی که به نظر می رسد این برند کمی تعداد برنامه های از پیش بارگذاری شده را کاهش داده، اما برخی از اپلیکیشن ها را داشته که نمی توان آنها را حذف کرد. جدیدترین وصله امنیتی دریافتی دستگاه مربوط به دسامبر 2023 است.

برخی از نکات برجسته Realme UI 5 می توان File Dock و Flash Capsule (اعلان‌های جزیره پویا شبیه آیفون)، Smart Image Matting و Phone Link (برای رایانه‌های ویندوز) اشاره نمود. تجربه کلی سیستم‌عامل کاملاً روان است و هیچ مشکلی قابل توجهی ندارد. در ادامه عملکرد گوشی در اپلیکیشن های بنچمارک نشان داده شده است.

کیفیت دوربین

ریلمی 12 پرو دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی IMX882 سونی با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فاصله کانونی 26 میلی متر است. شایعاتی وجود دارد که نام جدید آن LYT-600 بوده که در Reno 11 5G به عنوان دوربین اصلی موجود است. دوربین اصلی 12 پرو با یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین تله فوتو 32 مگاپیکسلی سونی IMX709 (با زوم اپتیکال 2 برابر، زوم حسگر 4 برابر و فاصله کانونی 47 میلی متر) تکمیل می شود

بخش دوربین ارتقای بزرگی دریافت کرده است، زیرا مدل قبلی دارای دوربین اصلی 100 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی بود. در جلو 12 پرو یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی Hynix Hi1634Q دیده می شود. ریلمی 12 پرو مجموعه گسترده ای از حالت های عکاسی، از جمله حالت Pro، پانوراما، حالت Hi-Res، Timelapse، Long Exposure، Dual-View، Starry Mode و غیره را ارائه می دهد.

حالت های استاندارد مانند عکس، ویدیو، پرتره، شب و خیابان نیز در دسترس هستند. در حالت عکس، کاربران می توانند گزینه هایی مانند 0.6x (فوق عریض)، 1x (عادی)، 2x (زوم اپتیکال)، 4x (زوم در حسگر)، و تا 20x بزرگنمایی دیجیتال را انتخاب کنند. علاوه بر این، برنامه دوربین دارای ویژگی جدیدی است که رنگ های اصلی عکس گرفته شده را نشان می دهد. این دستگاه همچنین فیلترهای دوربین ویژه ای مانند Journey، Maverick و Memory را با همکاری کلودیو میراندا، فیلمبردار شیلیایی ارائه می دهد.

در شرایط نور روز، مهارت‌های عکاسی ریلمی 12 پرو، به‌ویژه با عکس‌های 2x چشمگیر آن عالی است. هماهنگی رنگ و جزئیات بین لنزهای IMX882 و IMX709 قابل ستایش است، اگرچه ممکن است لنز فوق عریض از این نظر کمبود داشته باشد. دوربین تله فوتو در گرفتن عکس های سلفی پرتره با تاری پس زمینه و فوکوس عالی عمل می کند و می توان از آن برای عکس های ماکرو استفاده کرد.

دوربین سلفی عکس‌های معمولی و پرتره مناسبی با رنگ پوست تقریباً دقیق ارائه می‌کند، اگرچه ممکن است کیفیت در تنظیمات نور کم کاهش یابد. در حالی که پردازش پس از پردازش می تواند کمی کند باشد، مشکل اصلی نیست، اگرچه یک تراشه قدرتمندتر ممکن است این جنبه را بهبود بخشد.

در رابطه با فیلمبرداری، ریلمی 12 پرو می‌تواند تا 30 فریم در ثانیه ویدیوهای 4K ضبط کند و عکس‌های مجهز به OIS محدود به فیلم‌های فول اچ دی 60 فریم در ثانیه است. با این حال، فاقد ویژگی فیلمبرداری پرتره است که برای 12 پرو پلاس در نظر گرفته شده است. ویدیوهای ضبط شده در نور روز جزئیات زیادی را ارائه می دهند، اما نتایج ممکن است در شرایط کم نور کمتر مطلوب باشد.

جمع بندی

به غیر از دوربین، ریلمی 12 پرو ممکن است در مقایسه با سلف خود، ریلمی 11 پرو، ارتقاء قابل توجهی نداشته باشد. با این حال با توجه به پکیج کلی که ارائه داده، خوب به نظر می رسد، به ویژه با توجه به اینکه هیچ گوشی دیگری در بخش قیمت آن وجود ندارد که دوربین تله فوتو ارائه دهد. این ویژگی به ویژه برای کاربرانی که به دنبال دستگاهی با رنچ قیمت 300 دلار هستند که می‌تواند عکس‌های بزرگنمایی شده را بدون از دست دادن جزئیات ثبت کند، جذاب خواهد بود.

تنها رقیب اصلی ریلمی 12 پرو در رنج قیمتی خودش، گوشی پوکو ایکس 6 پرو بوده که یک گوشی عملکرد محور است. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، اما وقتی صحبت از عکاسی همه کاره می شود، ریلمی 12 پرو می تواند از رقبای خود پیشی بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا