سامسونگ به تازگی اعلام کرد که 13 پروژه نوآورانه از برنامه C-Lab خود را در CES 2022 به نمایش می گذارد. سامسونگ چهار پروژه مهیج از C-Lab Inside، برنامه سرمایه گذاری داخلی خود و 9 استارت آپ تحت حمایت C-Lab Outside و برنامه شتاب دهی راه اندازی این شرکت را برای عموم رونمایی خواهد کرد.

C-Lab Inside که در دسامبر 2012 آغاز شد، ایده های نوآورانه کارکنان را پرورش می دهد و در عین حال فرهنگ شرکتی را القا می کند که در آن خلاقیت در راس است. این برنامه از توسعه ایده ها در تمام زمینه های کسب و کار حمایت می کند. از سال 2015، سامسونگ از پروژه‌های موفق C-Lab که پتانسیل بالایی در بازار را نشان می‌دهند، حمایت کرده و راه‌اندازی آن‌ها را به‌عنوان استارت‌آپ تحت سیاست اسپین‌آف C-Lab تسهیل می‌کند.

C-Lab Outside با استفاده از موفقیت ابتکار C-Lab Inside، از سال 2018 پشتیبانی سامسونگ را از سرمایه گذاری های جدید به استارت آپ ها و نوآوری های خارج از شبکه سامسونگ گسترش داده است.

C-Lab Inside: چهار پروژه از کارمندان سامسونگ برای اولین بار

از سال 2016، سامسونگ پروژه‌های C-Lab Inside خود را در Eureka Park، فضای اصلی نمایشگاهی برای استارت‌آپ‌های سراسر جهان در CES به نمایش می‌گذارد. در طول نمایشگاه، بازارپذیری و پاسخ مشتری برای ارتقا و پیشرفت بیشتر پروژه های استارت آپ ها سنجیده می شود. آنهایی که قابلیت فروش ثابت دارند یا به یک بخش داخلی سامسونگ منتقل می شوند یا به پروژه های فرعی تبدیل می شوند که توسط این شرکت پشتیبانی می شود.

چهار پروژه C-Lab Inside که به نمایش گذاشته خواهند شد عبارتند از:

  • Piloto، یک راه حل هوش مصنوعی که به کودکان کمک می کند عادات درست استفاده از گوشی هوشمند را توسعه دهند.
  • PROBA، یک سرویس امتحان آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی برای مدیران، شرکت کنندگان در آزمون و سرپرستان
  • اینوویژن، موبایل مهد کودک برای تشخیص زودهنگام استرابیسم نوزاد
  • ZamStar، یک گیتار الکتریک هوشمند که یادگیری گیتار را با راهنمای LED آسان می کند

C-Lab Outside: چند استارتاپی که برای بازار جهانی آماده هستند

C-Lab Outside که در اکتبر 2018 ایجاد شد، یک برنامه شتاب دهنده استارتاپی است که برای تقویت اکوسیستم استارتاپی در کره جنوبی راه اندازی شد. به استارت‌آپ‌هایی که در برنامه C-Lab Outside ثبت‌نام کرده‌اند، فضاهای کاری اداری، مشاوره تخصصی از کارکنان سامسونگ، شرکت در نمایشگاه‌های جهانی فناوری اطلاعات و پشتیبانی مالی و روابط سرمایه‌گذار ارائه می‌شود.

پنج استارت‌آپ که در طول سال گذشته مستقیماً توسط سامسونگ راه‌اندازی شده‌اند و چهار استارت‌آپ از مرکز Daegu و مرکز Gyeong-buk برای اقتصاد خلاق و نوآوری که بخشی از C-Lab Outside هستند نیز در CES 2022 شرکت خواهند کرد.

  • Petnow، یک راه حل تشخیص بیومتریک حیوانات خانگی مبتنی بر هوش مصنوعی
  • Digisonic، یک راه حل صوتی همه جانبه سه بعدی برای دستگاه های تلفن همراه
  • Verses، یک اپلیکیشن موسیقی تعاملی متاورس
  • bitsensing، مجموعه ای از راه حل های فناوری رادار تصویربرداری برای رانندگی خودران و شهرهای هوشمند
  • SELECTSTAR، یک پلتفرم جمع‌آوری و برچسب‌گذاری داده مبتنی بر هوش مصنوعی
  • RGT Inc، یک ربات سرویس دهی چند منظوره
  • MoreDream Inc.، یک سیستم ورودی برای بهبود دسترسی و بهره وری برای افراد کم بینا
  • Yellowknife، یک پلت فرم سفارشی سازی نمایشگر خودرو
  • MONIT، یک راه حل هوشمند مراقبت از پوشک برای بیماران مسن

علاوه بر این، 9 استارت‌آپ که از C-Lab Inside جدا شده‌اند نیز قصد دارند غرفه‌های نمایشگاهی خود را در CES 2022 راه‌اندازی کنند. استارت‌آپ‌های منحله‌ای که به نمایش خواهند گذاشت عبارتند از EVAR، Prinker Korea Inc.، lululab و Linkface.

استارت‌آپ‌های C-Lab در نمایشگاه CES 2022 به عنوان برگزیدگان و بهترین نوآوری‌ها شناخته شدند.

در نوامبر سال 2021، انجمن فناوری مصرف کننده (CTA) جوایز نوآوری CES 2022 را در 27 دسته محصول، از جمله مواردی که به عنوان بهترین نوآوری شناخته می شوند، اعلام کرد. پروژه‌های استارت‌آپ‌های C-Lab یک جایزه بهترین نوآوری و ۲۱ جایزه نوآوری را به خاطر فناوری‌های برجسته خود دریافت کردند.

قابل ذکر است، Petnow که یک راه حل تشخیص بیومتریک مبتنی بر هوش مصنوعی برای حیوانات خانگی توسعه داده، برنده جایزه بهترین نوآوری CES 2022 در بخش نرم افزار و برنامه های موبایلی شد. اپلیکیشن Petnow از یک دوربین برای تشخیص خودکار، عکاسی و ثبت اثر بینی سگ استفاده می کند و پیدا کردن سگ های گم شده را آسان تر می کند.

محصولات و خدمات دیگر C-Lab برنده جوایز عبارتند از: Digisonic، EVAR، lululab، Verses، bitsensing، Linkface، LUPLE، BLUEFEEL، Prinker Korea Inc و غیره. محصولات برنده جایزه نوآوری CES 2022 به طور جداگانه در نمایشگاه ونیزی در لاس وگاس به نمایش گذاشته خواهند شد.

سامسونگ قصد دارد تا سال آینده 500 استارت آپ را پرورش دهد

سامسونگ قبلاً اعلام کرده بود که 300 استارت آپ کره ای را از طریق C-Lab Outside و 200 پروژه را از طریق C-Lab Inside در یک دوره پنج ساله شتاب می دهد. این شرکت تاکنون در مجموع 406 استارت آپ (244 از C-Lab Outside و 162 از C-Lab Inside) پرورش داده است و قصد دارد تا سال آینده به 500 استارتاپ برسد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *