ال‌جی دیسپلی از نسل بعدی فناوری OLED خود به نام OLED EX رونمایی کرد که قرار است در مقایسه با نمایشگرهای OLED معمولی، روشنایی را تا 30 درصد افزایش دهد. این می تواند به رفع بزرگترین نقص OLED در کنار فناوری مینی LED، یعنی کمبود روشنایی کلی کمک کند.

همانطور که ال‌جی دیسپلی اشاره می کند، هر پیکسل OLED به طور مستقل نور ساطع می کند، به این معنی که می تواند به طور کامل روشن یا خاموش شود. این به تلویزیون‌ها اجازه می‌دهد تا رنگ‌های مشکی کامل را بدون شکوفایی در تلویزیون‌های LED نشان دهند، اما در عین حال، پیکسل‌های OLED نمی‌توانند به همان سطوح روشنایی LED برسند.

مجموعه‌های OLED فعلی می‌توانند حداکثر میزان روشنایی را تا حدود 500 تا 600 نیت نشان دهند، در حالی که مجموعه‌های miniLED می‌توانند به 2000 نیت و بالاتر برسند. برای روشن‌تر کردن مجموعه‌های اولد، OLED EX (Evolution/eXperience) از ترکیبات دوتریوم استفاده می‌کند تا به دیودهای ساطع کننده نور اجازه انتشار نور قوی‌تری بدهد. به گفته ال‌جی دیسپلی هنگامی که ترکیبات دوتریوم تثبیت می‌شوند، به نمایشگر اجازه می‌دهند نور روشن‌تری ساطع کنند و در عین حال کارایی بالا را برای مدت طولانی حفظ کنند.

OLED EX همچنین امکان افزایش دقت رنگ را فراهم می کند. ظاهراً از الگوریتم‌هایی برای پیش‌بینی استفاده از 33 میلیون دیود OLED در یک نمایشگر 8K استفاده می‌کند، بنابراین به‌دقت ورودی انرژی نمایشگر را کنترل می‌کند تا جزئیات و رنگ‌های محتوای ویدیویی در حال پخش را با دقت بیشتری فراهم کند. این شرکت همچنین طراحی های خود را ارتقا داد و ضخامت و اندازه قاب را از 6 به 4 میلی متر در نمایشگرهای 65 اینچی OLED 30 درصد کاهش داده است.

این شرکت هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی قصد دارد این فناوری را به بازار عرضه کند، اما اشاره کرد که فروش OLED در سال گذشته با وجود کاهش 12 درصدی در بازار جهانی تلویزیون، 70 درصد افزایش یافته است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *