صوتی و تصویری

ال جی از سری 2022 تلویزیون های OLED خود را معرفی کرد

با آمدن سال جدید میلادی، ال‌جی آخرین سری تلویزیون‌های OLED خود را معرفی می‌کند. برای سال 2022، این شرکت در حال اضافه کردن اندازه های صفحه نمایش جدید، افزایش روشنایی (دوباره) در سری G، و آوردن برخی ویژگی های اضافی – مانند پروفایل های چند کاربر – به نرم افزار webOS است که روی تلویزیون هایش اجرا می شود.

اکنون در نسل پنجم پردازنده A9، ال‌جی می‌گوید تلویزیون‌های 2022 دارای ارتقاء 4K بهتر، نگاشت آهنگ‌ها و حس عمق بیشتر از طریق ارتقا شی پیش‌زمینه خواهند بود. در مورد خود تلویزیون ها، پس از معرفی پنل اولد “Evo” با روشنایی بالاتر خود در G1 در سال 2021، امسال Evo هم در G2 و هم در C2 اصلی تر نمایش داده می شود. ال‌جی می‌گوید G2 از طریق ترکیبی از الگوریتم‌های تقویت‌کننده روشنایی و اتلاف حرارت بهتر از اجزای تلویزیون، اعداد اوج روشنایی بالاتری نسبت به C2 ارائه می‌کند. اما C2 همچنان باید از چیزی مانند CX دو سال پیش بهتر عمل کند.

گسترش Evo به سری C بسیار منطقی است: ال‌جی ادعا می‌کند که این سری پرفروش‌ترین «سری تلویزیونی پریمیوم» – با قیمت بالای 1500 دلار – در آمریکا است. برای هر دو G2 و C2، ال‌جی می‌گوید از یک ماده فیبر کامپوزیت جدید در ساخت آنها استفاده می‌کند که این تلویزیون‌ها را به میزان قابل توجهی سبک‌تر می‌کند. به عنوان مثال، وزن C2 مدل 65 اینچی تقریباً نصف وزن C1 است. این باید منجر به تجربه جعبه گشایی و نصب استرس کمتری برای این نمایشگرهای بسیار نازک و شکننده شود.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیوجرسی قبل از نمایشگاه CES، ال‌جی G2 جدید را در کنار C1 قرار داد تا افزایش روشنایی را به نمایش بگذارد. مقایسه مفیدتر برای نشان دادن پیشرفت‌های سال به سال می‌توانست آن را در مقابل نمایشگر Evo G1 قرار دهد، اما چنین شانسی نداشت. G2 قطعاً بهتر از C1 به نظر می‌رسید، اما این یک نسخه نمایشی مرحله‌ای بود – بنابراین تفاوت فاحشی را که می‌بینید با یک دانه نمک کنار بگذارید.

ال‌جی همچنین اندازه‌های صفحه‌نمایش جدیدی را در هر دو حالت اضافه می‌کند. سری C در حال دریافت یک OLED جدید 42 اینچی است که این شرکت فکر می کند برای اتاق خواب های کوچک، دفاتر یا گیمرها در فضاهای تنگ مناسب است. (قبلا کوچکترین OLED ال جی 48 اینچ بود.) و یک مدل بزرگ 97 اینچی 4K وجود دارد که به سری G می‌پیوندد. ال‌جی در گذشته تلویزیون‌های 83 اینچی 4K و 88 اینچی 8K را ارائه کرده است، اما یک OLED غول‌پیکر جدید در شهر وجود دارد.

طبق معمول، هر پورت HDMI در هر دو سری G و C، قابلیت‌های HDMI 2.1 کامل را ارائه می‌کند. در حالی که تلویزیون های این شرکت در سال های اخیر به حدود 40 گیگابیت بر ثانیه پهنای باند HDMI محدود شده اند، برای سال 2022 از کل خط 48 گیگابیت بر ثانیه استفاده می کند. همچنین همچنان بازی های معمولی 4K 120 هرتزی، نرخ نوسازی متغیر، حالت تأخیر کم خودکار و غیره را دریافت خواهید کرد. شایان ذکر است که ال جی در حال حاضر در چند مورد از این زمینه ها پیشی گرفته است؛ برخی از تلویزیون های سامسونگ که به تازگی معرفی شده اند در سال 2022 از VRR تا 144 هرتز برای گیمرهای رایانه شخصی پشتیبانی می کنند.

این بدان معنا نیست که ال‌جی پیشرفت‌های خود را برای گیمرها ایجاد نمی‌کند. داشبورد بازی اطلاعات بیشتری را در لایه بالایی قرار می دهد تا از کلیک های اضافی جلوگیری کنید و بتوانید تنظیمات کلیدی را بدون پرش به منوی کامل بهینه ساز بازی انجام دهید. همچنین پنجمین پیش تنظیم جدید برای بازی های ورزشی و حالت بازی اتاق تاریک در تنظیمات تصویر وجود دارد. در ماه‌های اخیر، ال‌جی از سرویس‌های بازی ابری GeForce Now و Google Stadia پشتیبانی کرده است.

سری A سطح پایین‌تر نیز در سال 2022 بخشی از خانواده OLED ال‌جی باقی می‌ماند، اگرچه در درجه اول برای تماشای فیلم و تلویزیون در نظر گرفته شده است زیرا فاقد HDMI 2.1 و ویژگی‌های بازی محور است.

  • ال جی G2 OLED: در اندازه‌های 97، 83. سایزهای 77، 65 و 55 اینچی موجود است
  • ال‌ جی C2 OLED: در اندازه‌های 83، 77، 65، 55، 48 و 42 اینچی موجود است.

ال‌جی در سال 2021 به مینی ال‌ای‌دی‌های ال‌ای‌دی ملحق شد و امسال موج دیگری از تلویزیون‌های «QNED» خود را عرضه می‌کند که از این فناوری برای کنتراست و سطوح مشکی بسیار بهتر از تلویزیون‌های LCD قدیمی‌تر این شرکت استفاده می‌کنند.ال‌جی در سال 2021 به Mini LED ملحق شد و امسال موج دیگری از تلویزیون‌های «QNED» خود را عرضه می‌کند که از این فناوری برای کنتراست و سطوح مشکی بسیار بهتر از تلویزیون‌های LCD قدیمی‌تر این شرکت استفاده می‌کنند.

مانند OLED، مشکی کامل و کنتراست بی‌نهایت نیست، اما نمی‌توانید خیلی نزدیک‌تر شوید – و تلویزیون‌های Mini LED می‌توانند در روشنایی کلی بالاتر از OLED باشند. اما به طرز گیج کننده ای، ال جی در حال حاضر معنای نام تجاری QNED را مخدوش می کند، زیرا همه تلویزیون هایی که آن را در سال 2022 حمل می کنند دارای Mini LED نیستند. مدل پایه QNED80 دارای نوردهی محلی سنتی و کمتر دقیق بدون نور پس‌زمینه LED است.

نرم افزار webOS اساسی در تلویزیون های ال جی نیز امسال شاهد تغییراتی است. اول از همه، آخرین نسخه “webOS 22” خواهد بود که مطابق با سال انتشار آن است. این کمی ساده تر از قبل است. این شرکت همچنین در حال اضافه کردن پشتیبانی از چندین پروفایل کاربری است که هر فرد توصیه های شخصی خود را دریافت می کند و آزادی سفارشی کردن صفحه اصلی را مطابق میل خود دارد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا