لپ تاپ

تراشه های جدید AMD و اینتل در سری لپ تاپ های لجیون لنوو

لنوو CES 2022 را با موجی از رایانه‌های شخصی جدید بمباران می‌کند، و شنیدن اینکه لپ‌تاپ‌های بازی نقش مهمی دارند، تعجب‌آور نخواهد بود. این شرکت نسل هفتم لجیون 5 (نشان داده شده در زیر) و لجیون 5 پرو (بالا) را معرفی کرده که خنک‌تر و نازک‌تر هستند در حالی که پردازنده‌های جدید AMD Ryzen 6000 و نسل دوازدهم Core اینتل را به همراه دارند.

5 پرو مبتنی بر AMD و 5i پرو مبتنی بر اینتل شیک‌تر از مدل‌های قبلی خود هستند، اما جدیدترین تراشه‌ها را به لطف سیستم خنک‌کننده اصلاح‌شده با فن‌های باریک‌تر، فضای اگزوز بزرگ‌تر، سینک حرارتی بلوک مسی و چیدمان لوله‌های حرارتی مؤثرتر ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید گزینه‌هایی را برای جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی سری GeForce RTX 30، بهبود عملکرد WiFi 6e و یک پنل 16 اینچی 2960 x 1600 IPS با نرخ تازه‌سازی تطبیقی نادر 240 هرتز انتظار داشته باشید.

همچنین تا 1 ترابایت حافظه SSD، روشنایی RGB چهار منطقه ای و شارژ تا 300 وات با یک راه حل اختصاصی (135 وات از طریق USB-C) پیدا خواهید کرد. لجیون 5i پرو در ماه فوریه با قیمت 1570 دلار وارد بازار می شود، در حالی که 5 پرو در ماه آوریل با قیمت 1430 دلار عرضه می شود. مدل‌های غیر پرو لجیون 5 و 5i نیز از قطعات جدید AMD، اینتل و انویدیا استفاده می‌کنند، اما 15 درصد باریک‌تر هستند و در عین حال دارای سیستم‌های فن قدرتمندتر و مناطق اگزوز بزرگ‌تر می باشند.

به لطف پوشش هیبریدی آلومینیوم-منیزیم، آنها باید روی لپ تاپ شما احساس بهتری داشته باشند. صفحه نمایش 15 اینچی 165 هرتزی 1440p به اندازه آنچه در مدل های پرو می بینید چشمگیر نخواهد بود، اما همچنان نرخ تازه سازی سریع 165 هرتز و پوشش فضای رنگی sRGB کامل را ارائه می دهد. RGB چهار منطقه ای اختیاری است. لجیون 5i معمولی در ماه فوریه از 1200 دلار شروع می شود. تا آوریل صبر کنید، می توانید لجیون 5 مجهز به AMD را با قیمت 1130 دلار خریداری کنید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا