کوالکام امروز اعلام کرد مایکروسافت و شرکتش در حال کار روی تراشه نسل بعدی هدست های واقعیت افزوده (AR) هستند. پلتفرم جدید همچنین با پشتیبانی از هر دو پلتفرم واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی، مایکروسافت مش و Snapdragon Spaces، این دو فناوری را برای اولین بار در کنار هم قرار می دهد.

این همکاری زمانی انجام می شود که هر دو شرکت به طور فزاینده ای در AR و XR سرمایه گذاری کرده اند. مایکروسافت Mesh را در اوایل سال 2021 معرفی کرد، در حالی که کوالکام Snapdragon Spaces را در پایان سال معرفی کرد. مایکروسافت در این مرحله دو نسخه از هدست هولولنز AR را منتشر کرده و هولولنز 2 از تراشه اسنپدراگون 850 کوالکام قدرت می‌گیرد. با این حال، مایکروسافت همچنین پردازنده سفارشی خود به نام HPU را برای انجام وظایف مرتبط با واقعیت افزوده ساخته است، بنابراین فقط سخت افزار کوالکام این کار را انجام نمی دهد.

کریستیانو آمون، رئیس و مدیرعامل کوالکام، در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود به طور خاص گفت که این چیپست برای «عینک‌های سبک‌وزن نسل بعدی» است. آمون همچنین اظهار داشت که این پردازنده در مصرف انرژی کارآمد خواهد بود، که برای دستگاه هایی مانند این مهم است. امیدواریم همه اینها به این معنی باشد که در آینده شاهد هدست‌های کوچک‌تری خواهیم بود و امیدواریم که به یک محصول متمرکز بر مصرف‌کننده نزدیک‌تر شویم. تا کنون، هولولنز مایکروسافت تقریباً به طور انحصاری به کاربران تجاری و توسعه دهندگان پاسخ داده است.

هوگو سوارت، نایب رئیس و مدیر XR، شرکت کوالکام، گفت: این همکاری نشان دهنده گام بعدی در تعهد مشترک هر دو شرکت به XR و متاورس است. استراتژی اصلی XR Qualcomm Technologies همیشه پیشرفته‌ترین فناوری، چیپ‌ست‌های XR را ارائه می‌کند و اکوسیستم را با پلتفرم‌های نرم‌افزاری و طراحی‌های مرجع سخت‌افزاری ما قادر می‌سازد. 

جدای از ادغام Snapdragon Spaces در Microsoft Mesh، کوالکام چیز بیشتری در مورد این تراشه AR جدید برای گفتن نداشت. به نظر می رسد که این همکاری هنوز در مراحل اولیه باشد، یا شاید به زودی دستگاه جدیدی معرفی شود. همچنین کاملاً مشخص نیست که آیا این تراشه جدید به این معنی است که مایکروسافت دیگر یک پردازنده هولوگرافیک جداگانه (HPU) تولید نخواهد کرد یا تراشه جدید در کنار آن کار خواهد کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *