کامپیوتر

معرفی نسخه جدید اپل iMac با تراشه M1 و رنگ های جدید

اپل در جریان رویداد مجازی اش، iMac جدیدی را ارائه داد که از چیپست Apple M1 نیرو گرفته و تعداد محصولات مبتنی بر سیلیکون اپل را در مجموعه خود گسترش می دهد. علاوه بر تغییر مشخصات، مدل جدید با طراحی کاملا جدید، رنگ های بیشتر، شاسی باریک تر و حاشیه های کوچکتر ارائه می شود.

iMac جدید به لطف حاشیه های باریک تر، دارای یک پنل 24 اینچی است و مشخصات جانبی دستگاه نیز بسیار نازک تر شده است. اپل می گوید به لطف تعویض چیپست M1 که اجزای سیستم بسیاری در آن تعبیه شده، می تواند اندازه برد منطقی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و بنابراین شاسی 50 درصد کوچکتر از مدل قبلی است. صفحه نمایش این دستگاه دارای پنل Retina 4.5K بوده و از TrueTone پشتیبانی می کند بنابراین تعادل رنگ را با محیط شما تنظیم می کند.

iMac جدید همچنین دارای مجموعه ای از رنگ های پر جنب و جوش است که فاصله چشمگیری از رویکرد معمول اپل در ساخت رنگ های بسیار خنثی برای رایانه های شخصی دارد. اپل همچنین دوربین و میکروفون iMac را بهبود بخشیده است. آی مک جدید اکنون با یک دوربین 1080p FaceTime همراه است و پردازش تصویر را بهبود بخشیده تا نتیجه نهایی را حتی بهتر کند. همچنین دارای دو میکروفون جدید پرتوی جدید است که نوید تجربه صوتی بهتری را می دهد. بلندگوهای بهبودیافته ای نیز دریافت می کنید.

البته اپل به لطف چیپست Apple M1 عملکرد بهتری را نیز ارائه می دهد. پردازنده M1 اپل 85 درصد سریعتر، 50 درصد گرافیک سریعتر و سه برابر سرعت پردازش یادگیری ماشین را ارائه می دهد. iMac جدید با پاور کانکتور مغناطیسی بازطراحی شده و یک کابل روکش دار پارچه ای که متناسب با رنگ آن همراه است. آداپتور برق، انرژی را تبدیل کرده و شامل یک پورت اترنت است، بنابراین شما فقط یک کابل مستقیماً به iMac متصل می کنید. این به شما کمک می کند تا برخی از شلوغی ها روی میز کار کاهش یابد.

اپل همچنین لوازم جانبی سازگار با iMac را دوباره طراحی کرده است. Magic Keyboard جدید اکنون شامل Touch ID است تا بتوانید به راحتی به دسکتاپ وارد شوید و هم Magic Mouse و هم Magic Trackpad اکنون تا حدودی با کد iMac کدگذاری شده اند. از نظر اتصال، iMac دارای چهار پورت USB Type-C است که دو درگاه آن از تاندربولت 4 نیز پشتیبانی می کنند. iMac برای سفارش از 30 آوریل در دسترس خواهد بود و ارسال آن از اواسط ماه مه آغاز می شود. مدل پایه با پردازنده مرکزی 8 هسته ای، پردازنده گرافیکی 7 هسته ای و فقط دو پورت تاندربولت به همراه صفحه کلید مجیک بدون Touch ID از قیمت 1299 دلار برخوردار است. با پرداخت 1499 دلار می توانید به یک پردازنده گرافیکی 8 هسته ای ارتقا دهید، دو پورت USB Type-C به آن اضافه کنید و Touch ID را در صفحه کلید Magoc دریافت کنید. مدل گران تر، در هفت رنگ مختلف، در مقابل چهار رنگ موجود در مدل ارزان تر، وجود دارد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا