تلاش کوالکام در حوزه خودرو بدون چیپست اختصاصی برای خودروهای خودران کامل نخواهد بود. سیستم Snapdragon Ride Vision این شرکت یک پشته نرم افزاری کاملاً جدید از Arriver است که با یک سیستم روی چیپ 4 نانومتری ترکیب شده است. برای اجرای بهینه دوربین های جلو و فراگیر برای رانندگی خودکار (AD) و سیستم های کمک راننده پیشرفته (ADAS) طراحی شده است.

کوالکام مطمئن است که این سیستم «یکی از مقیاس‌پذیرترین و بازترین سیستم‌های صنعت» در مورد AD و ADAS است. این شرکت می‌گوید که گزینه‌های استقرار انعطاف‌پذیر آن امکان اجرای مشترک ویژگی‌ها و الزامات، با پشتیبانی عملکردی ایمنی/SOTIF، تقریباً در تمامی سطوح و انواع خودرو را فراهم می‌کند. کوالکام مدتی است که روی AD و ADAS کار می‌کند و این شرکت برای اولین بار ورود خود به فضا را در CES در سال 2020 اعلام کرد.

سیستم Snapdragon Ride Vision می تواند هندسه ایستا جاده مانند نشانگرهای خط و ریل های محافظ، اجسام پویا مانند وسایل نقلیه و عابران پیاده و دوچرخه سواران را تشخیص دهد. همچنین دارای تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی برای الزامات نظارتی جهانی است. معماری شبکه عصبی سفارشی برای درک پیشرفته چیپست مبتنی بر دوربین های میدان دید وسیع 8 مگاپیکسلی است.

همانطور که کوالکام می گوید، این یک سیستم باز و قابل تنظیم است، بنابراین سازندگان خودرو می توانند آن را برش دهند و مطابق با نیازهای خود تغییر دهند. کوالکام همچنین می‌گوید که از به‌روزرسانی‌های Over-the-Air (OTA) برای بهبود ویژگی‌های مداوم پشتیبانی می‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *