فناوری

کامکست اولین مودم کابلی مولتی گیگابیت را آزمایش کرد

کامکست اکنون به طور قابل توجهی به واقعیت تبدیل کردن اینترنت کابلی مولتی گیگابیت نزدیکتر شده است. این شرکت اولین مودم 10G با قابلیت سرعت مولتی گیگابیت را با موفقیت آزمایش کرده است. نمونه اولیه ساخته شده توسط Broadcom از استاندارد دوبلکس کامل DOCSIS 4.0 برای ارائه حداکثر پهنای باند دانلود و آپلود 4 گیگابیت بر ثانیه استفاده می کرد. برای زمینه، حفظ این عملکرد به شما این امکان را می‌دهد که تمام حجم نصب پیشنهادی Call of Duty: Vanguard را برای رایانه شخصی (61 گیگابایت) در کمتر از دو دقیقه دانلود کنید.

اگرچه این یک آزمایش آزمایشگاهی بود، اما هنوز یک گام مهم به جلو است. این شرکت قبلاً با استفاده از یک سیستم مجازی‌سازی شده به این سرعت‌ها رسیده بود و در اکتبر 2020 «فقط» 1.25 گیگابیت بر ثانیه با فناوری جدید DOCSIS مدیریت می‌کرد. فرمت جدید نه تنها به دلیل بهبود سرعت Downstream، بلکه امکان آپلود متقارن و کاهش تاخیر قابل توجه است.

کامکست جدول زمانی برای اینکه چه زمانی ممکن است مودم های مولتی گیگابیتی DOCSIS 4.0 برای مشتری را مشاهده کنید، ارائه نکرده است. ممکن است در حال حاضر مجبور باشید به سرویس 2 گیگابیت بر ثانیه راضی باشید. با این حال، سوال بزرگتر این است که آیا به زودی می توانید از اتصال 4 گیگابیت بر ثانیه استفاده کنید یا خیر. مطمئناً به یک مسیر سریع در سراسر اینترنت نیاز خواهید داشت، اما این سؤال در مورد محدودیت داده Comcast نیز وجود دارد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا