دوربین های دیجیتال

معرفی دوربین فول فریم لایکا M11 با سنسور 60 مگاپیکسلی

لایکا برای اولین بار دوربین فاصله یاب M10 خود را در ژانویه 2017 معرفی کرد و از آن زمان تا کنون این شرکت انواع مختلفی از دوربین را منتشر کرده است. اخیراً، M10-R یک سنسور 40 مگاپیکسلی را به دوربین اضافه کرده که یک گام بزرگتر از سنسور 24 مگاپیکسلی موجود در M10 اصلی است. اما اکنون، لایکا آماده است تا سری M10 را پشت سر بگذارد و به سمت دوربین کاملاً جدید، لایکا M11 حرکت کند.

برای هرکسی که قبلاً مجموعه دوربین‌های فاصله یاب معروف لایکا را دیده باشد آشنا به نظر می‌رسد، و همچنان از پایه M لایکا برای لنز استفاده می‌کند، اما این شرکت به اندازه کافی ویژگی‌های جدید را برای توجیه نامگذاری جدید به آن اضافه کرده است. اول از همه، یک سنسور جدید 60 مگاپیکسلی فول فریم است که این دوربین را به یک ارتقاء بزرگ برای هر کسی که ممکن است M10 اصلی را در سال 2017 خریداری کرده باشد، تبدیل می کند. حسگر موسوم به «رزولوشن سه‌گانه» می‌تواند با رزولوشن‌های 60، 36 یا 18 مگاپیکسلی در DNG RAW یا JPG عکس‌برداری کند. شایان ذکر است، لایکا می‌گوید هنگام عکاسی با وضوح پایین‌تر، به جای برش دادن تصویر، با استفاده از ناحیه حسگر کامل عکس می‌گیرد.

اما این تصاویر ممکن است به دلیل قرار گرفتن پیکسل یا پرش خط که هنگام استفاده از سنسور کامل برای عکاسی با وضوح پایین‌تر رخ می‌دهد، وضوح خود را از دست بدهند. محدوده ISO در این دوربین از 64 تا 50000 متغیر بوده، که یک توقف بیشتر از محدوده 100-50000 ارائه شده در سری M10 است. در مورد فضای ذخیره سازی، M11 دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی است که به عکاسان اجازه می دهد تصاویر را هم بر روی حافظه داخلی و هم در کارت حافظه SD ذخیره کنند.

لایکا همچنین صفحه پایینی دوربین را مجدداً طراحی کرد تا دسترسی سریع‌تری به اسلات SD و باتری فراهم کند. همچنین یک پورت USB-C درست در پایین دوربین وجود دارد که شارژ باتری و انتقال تصاویر به کامپیوتر را کمی آسان‌تر می‌کند. این یک ویژگی نسبتاً رایج این روزها است، اما هنوز هم یک افزوده خوشایند به M11 است. لایکا همچنین می گوید که باتری 1800 میلی آمپر ساعتی این مدل 64 درصد بیشتر از باتری مدل های قدیمی تر انرژی ذخیره می کند.

همانند سری M10، مدل M11 فقط از فاصله یاب اپتیکال لایکا و فوکوس دستی استفاده می کند. اما صفحه 3 اینچی پشتی که می توانید از آن به عنوان منظره یاب نیز استفاده کنید، دارای 2332800 پیکسل است که بیش از دو برابر 1036800 پیکسل M10 می باشد. در امتیاز دیگری به فناوری مدرن، M11 دارای شاتر مکانیکی و الکترونیکی است. گزینه مکانیکی استاندارد می تواند با سرعت 1/4000 ثانیه عکاسی کند، در حالی که شاتر الکترونیکی تا 1/16000 ثانیه می رسد. شاید مهم‌تر از همه، شاتر الکترونیکی کاملاً بی‌صدا باشد، چیزی که عکاسان خیابانی باید از آن قدردانی کنند.

M10-R یک شاتر مکانیکی «بی‌صدا» داشت، اما اگر به عملکرد کاملاً بی‌صدا نیاز دارید، نمی‌توانید شاتر الکترونیکی بی‌حرکت را شکست دهید. لایکا دو مدل ارائه می دهد: یک M11 تمام مشکی و یک گزینه مشکی و نقره ای. نسخه دومی از صفحه رویی برنجی استفاده می کند و وزن آن 640 گرم است که 100 گرم بیشتر از مدل های تمام مشکی می باشد. برای صرفه جویی در وزن، آن دوربین دارای رویه آلومینیومی با روکش ضد خش است. صرف نظر از اینکه کدام روکش را ترجیح می دهید، M11 مطابق با سنت لایکا بسیار گران است. قیمت آن بدون لنز 8995 دلار است که همان قیمت M10-R است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا